Podľa viceprimátora Branislava Cellera by mesto chcelo, aby štát financoval časť trasy s novým mostom cez Váh vo výške asi 1,1 miliardy Sk. Rokovania s ministrom dopravy Pavlom Prokopovičom by sa mali uskutočniť na budúci týždeň.
"Do roku 2006 sa nepočíta s možnosťou, že by mestá mohli čerpať európske prostriedky na dopravu," vysvetlil Celler a dodal, že štát má možnosť získať financie z eurofondov na výstavbu diaľnic a ciest I. triedy. Podľa viceprimátora existuje možnosť, že by časť stavby prefinancoval vybraný dodávateľ a mesto by ju splácalo nasledujúcich 20 až 30 rokov.
V tohtoročnom rozpočte v Trenčíne vyčlenili na projektovú dokumentáciu k obchvatu a výkup pozemkov 80 miliónov Sk. Podľa hrubého odhadu bude treba vykúpiť 200 000 štvorcových metrov, čo bude stáť niekoľko desiatok miliónov korún. Pokiaľ sa s vlastníkmi pozemkov nedohodnú, uplatnia podľa Cellera k inštitútu vyvlastnenia.
Juhovýchodný obchvat odkloní dopravu z centra mesta. V Trenčíne vedie cez Váh iba jeden cestný most, ktorého kapacita je 13 120 vozidiel za 24 hodín. Nový most, ktorý bude súčasťou juhovýchodného obchvatu, by mal z centra odkloniť asi 10 000 áut. Podľa odhadov totiž v roku 2010 intenzita dopravy v Trenčíne dosiahne 22 000 vozidiel za 24 hodín.
Do úvahy prichádzajú tri varianty trasy s dĺžkou od 8,4 do 8,8 kilometra. Obchvat bude pokračovaním diaľničného privádzača, pokračovať bude mostom cez Váh, popri sídlisku Juh a cez lesopark Brezina. Dve alternatívy predpokladajú, že by cesta viedla okrajom, resp. stredom muničného skladu, ktorý chce v budúcnosti armáda presunúť. Podľa tretej možnosti by súčasťou obchvatu bol 430 metrov dlhý tunel.
S výstavbou by podľa Cellera mesto chcelo začať v roku 2006 a trvať by mohla dva až tri roky.