PODĽA ATO OKREM OSEMNÁSTICH LICENCOVANÝCH ALTERNATÍVNYCH OPERÁTOROV EXISTUJÚ ĎALŠÍ, KTORÍ MAJÚ ZÁUJEM POŽIADAŤ O LICENCIU NA PREVÁDZKOVANIE HLASOVÝCH SLUŽIEB

Prokopovič podľa ATO nepochopil situáciu na trhu

BRATISLAVA 4. marca (SITA) - Slová ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča o vhodnosti uzavretia prepojovacej zmluvy medzi dominantným operátorom Slovak Telecom (ST) a spoločnosťou ...

BRATISLAVA 4. marca (SITA) - Slová ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča o vhodnosti uzavretia prepojovacej zmluvy medzi dominantným operátorom Slovak Telecom (ST) a spoločnosťou ConnSpec Telecom sú podľa Asociácie telekomunikačných operátorov (ATO) prejavom nekompetentnosti a nepochopenia situácie. "Toto prepojenie sietí sa využíva na medzinárodné prepojenie medzi ST a zahraničnými operátormi, čo potvrdil aj spolumajiteľ rakúskej firmy. ConnSpec Telecom neposkytuje na základe tejto zmluvy služby koncovým zákazníkom na území SR. Monopolné postavenie ST sa tým vôbec nemení,“ uviedla ATO vo svojej reakcii na medializované výstupy P. Prokopoviča.

Tvrdenia ministra Prokopoviča o tom, že menší operátori sa snažia vybrať "hrozienka z koláča“, teda vyberať si služby, ktoré sú lukratívne a dobre zaplatené, sú podľa ATO veľmi nevhodnou interpretáciou obchodnej súťaže. “Obzvlášť ak ide o ministra vlády, ktorá vo svojom programovom vyhlásení tvrdí, že bude pri svojom úsilí povzbudzovať každú poctivú občiansku a ekonomickú aktivitu tak, aby Slovensko bolo krajinou, kde sa vypláca slušnosť, poctivosť a zodpovednosť,“ zdôrazňuje ATO. ST ako dominantný operátor ponúkol podľa asociácie alternatívnym operátorom absolútne likvidačné podmienky prepojenia, ktoré navyše nie sú v súlade s novoprijatým zákonom o elektronických komunikáciách ani praxou bežnou v Európskej únii. ATO ďalej tvrdí, že okrem osemnástich licencovaných alternatívnych operátorov existujú ďalší, ktorí majú záujem požiadať o licenciu na prevádzkovanie hlasových služieb na základe novoprijatého zákona o elektronických komunikáciách.

ATO ďalej prostredníctvom svojho vyhlásenia vyzvala ministra, aby urýchlene zabezpečil presun majetkového podielu ministerstva v spoločnosti Slovak Telecom a zbavil sa tak “schizofrenického postavenia“ na trhu elektronických komunikácií. "Ak minister vystupuje ako akcionár jedného podniku, navyše bývalého monopolu, a nie ako zástanca vytvorenia spravodlivého konkurenčného prostredia pre všetkých, vážne poškodzuje nielen záujmy krajiny ako celku, ale predovšetkým záujem každého občana, ktorý je ukrátený o možnosť voľby z viacerých ponúk," uzatvára ATO.

Ministerstvo dopravy zatiaľ na vyhlásenie nereagovalo.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 458
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 765
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.