Európske automobilky sa rovnako ako americké pokúšajú povzbudiť záujem o svoje modely početnými zľavami a bezplatnou inštaláciou niektorých doplnkov ako napríklad klimatizácie.
Niektoré spoločnosti takýto vývoj situácie na trhu ostro odmietajú. Napríklad prezident koncernu Renault Louis Schweitzer zásadne odmieta zatiahnutie Renaultu do tejto vojny: "Nechcem sa na rivalite tohto typu zúčastniť za žiadnu cenu. Náš trhový podiel v západnej Európe sa tento rok nezmení, prípadne klesne, pretože odmietam obetovať pre vyšší objem predaja naše zisky," povedal.
Tlak na ceny je najciteľnejší v Nemecku, kde sa cestou "amerického štýlu" vybral Opel. Ten ponúka finančné stimuly na nové autá, ktoré dokonca ešte ani nepredstavil na trhu. Túto politiku si automobilka osvojila po debakli konkurenčného Volkswagenu (VW), ktorý bol koncom minulého roku sklamaný predajom svojho nového Golfu. Opel tvrdí, že sa chce vyhnúť chybe VW, ktorý podľa nich požadoval za Golf príliš vysokú cenu. VW však ceny znižovať nechce.
Informovala o tom agentúra Reuters.