RAKÚSKY A SLOVENSKÝ REZORT DOPRAVY PODĽA DIE PRESSE SKÚMA ŠTYRI MOŽNOSTI ROZVOJA ŽELEZNIČNÉHO SPOJENIA OBOCH HLAVNÝCH MIEST

Z Viedne do Bratislavy za 40 minút

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva ...

BRATISLAVA 3. marca (SITA) - V budúcnosti by mala cesta vlakom z Viedne do Bratislavy trvať od 35 do 40 minút. Podľa rakúskeho denníka Die Presse sa v utorok na tom dohodli štátny tajomník ministerstva dopravy, inovácií a technológie Rakúska Helmut Kukacka a štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) Ján Kotuľa. V súčasnosti trvá cesta vlakom medzi týmito dvoma hlavnými mestami hodinu.

Ako ďalej informoval Die Presse, uvažuje sa o štyroch alternatívach rozvoja železničného spojenia. Prvou je trasa cez Gänserndorf a Marchegg, ktorá v súčasnosti nie je elektrifikovaná a slúži len na nákladnú prepravu. Druhý variant je trasa cez Stadlau a Marchegg. Na tejto trati, ktorá síce je vybudovaná pre maximálnu prepravnú rýchlosť 120 kilometrov za hodinu, môžu však jazdiť iba dieselové lokomotívy. Tretia možnosť počíta s predĺžením regionálnej linky S7 vedúcej cez Schwechat, ktorá v súčasnosti končí v prihraničnom Wolfsthale. Posledná možnosť spojenia cez Kittsee má zase tú nevýhodu, že končí na stanici v Petržalke a nevedie až do centra Bratislavy.

O predĺženie linky S7 má záujem aj City Airport Train (CAT), ktorý prevádzkuje dopravu medzi centrom Viedne a letiskom Schwechat. "Tento projekt považujeme za realistický," uviedol šéf CAT Friedrich Lehr. Podľa Kukacku sa skúma aj možnosť vybudovania magnetickej koľajovej dráhy. Táto alternatíva má však podľa neho malé šance, keďže by počet pasažierov nebol dostatočný na efektívne fungovanie dráhy. Táto dráha sa taktiež nedá využívať na prepravu tovaru.

Fixne dohodnuté je aj dobudovanie spojenia rakúskej a slovenskej diaľničnej siete cez obchvat Kittsee najneskôr v roku 2007. "Ak by to bolo skôr, boli by sme veľmi radi," cituje Die Presse Kotuľu. Obe strany rokujú aj o možnosti vybudovania rýchlostnej cesty cez Marchfeld v hodnote 300 mil. eur, ktorá by sa priamo napájala na plánovaný diaľničný okruh okolo Bratislavy.


(1 EUR = 40,535 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Create your own map in a new museum
  2. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. S dobrým pivom leto chutí
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 026
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 115
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 435
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 074
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 760
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 854
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 766
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 436
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 235
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 823

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalí šéfovia i rodinní príslušníci. Kto sú policajní pridelenci?

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

Neprehliadnite tiež

Podiel ľudí v hmotnej núdzi klesol pod tri percentá

Najväčší podiel ľudí poberajúcich dávky bol v okresoch Rimavská Sobota, Revúca a Gelnica.

Agentúra S&P zlepšila výhľad ratingu dlhodobých záväzkov Grécka

Predvídateľnosť politiky krajiny a tiež perspektíva jej ekonomiky sa podľa agentúry zlepšujú.

Šéf automobilky Fiat Chrysler skončil zo zdravotných dôvodov

Marchionne sa podrobil operácii ramena, prišlo však k nečakaným komplikáciám.

Eskalácia obchodnej vojny odkrýva ďalšie riziká

Eskalácia obchodného napätia je zlá správa pre svetové trhy.

Najnižšia miera nezamestnanosti bola v júni v okrese Galanta

Miera evidovanej nezamestnanosti v júni tohto roku vzrástla na 5,43 percenta.