Handelsblatt: Hyundai útočí na európsky trh

Düsseldorf/Viedeň 3. marca (TASR) - Správu o tom, že juhokórejská automobilka Hyundai si pre svoj nový závod na výrobu áut dcérskej značky Kia vybrala ...

Düsseldorf/Viedeň 3. marca (TASR) - Správu o tom, že juhokórejská automobilka Hyundai si pre svoj nový závod na výrobu áut dcérskej značky Kia vybrala Slovensko, komentuje dnes nemecký denník Handelsblatt. Uvádza: Bojové oznámenie je jasne formulované: Európska konkurencia stoná od bolesti z prebytočných kapacít, ale najväčší kórejský výrobca automobilov Hyundai prilieva olej do ohňa. Rozhodol sa postaviť nový závod vo východnej Európe, čím útočí na európsky trh. Pre Kórejčanov je plánovaný závod na severe Slovenska len etapou v celosvetovej expanzii. Do konca desaťročia sa chcú Ázijčania pretlačiť do blízkosti 5 špičkových výrobcov v odvetví. Hlavným cieľom je Európa. Už teraz tu nerastie žiadna iná značka tak rýchlo ako dcérska automobilka Hyundai Kia. Európski výrobcovia musia vziať výzvu vážne. Ukazuje to príklad USA, na ktoré sa doteraz Kórejčania sústreďovali. Výsledok: od roku 1998 sa obrat spoločnosti Hyundai na svetovom automobilovom trhu štyrikrát zvýšil.

Handelsblatt pripomína, že Hyundai so svojou dcérou Kia chce v Európe do roku 2008 zdvojnásobiť svoj odbyt na 500 000 vozidiel. Expanzia je súčasťou stratégie rastu skupiny Hyundai Motors. V americkej Alabame vzniká v súčasnosti prvý závod Hyundai v Severnej Amerike a v Číne by sa kapacity mali zväčšiť trojnásobne. Export tvorí už teraz 60 % ročnej produkcie a obratu spoločnosti Hyundai. Koncern Hyundai je v súčasnosti svetovou sedmičkou medzi veľkými automobilkami. Pridáva však plyn a je najrýchlejšie rastúcim autoproducentom sveta.

Pokiaľ ide o Slovensko, Handelsblatt upozorňuje, že podniky v SR investujú kvôli nízkym mzdovým nákladom. Ich priemerná výška 432 EUR (okolo 17 511 Sk) mesačne je asi šestinou nákladov v Nemecku. "Kia môže zvýšiť produkciu a zároveň znížiť fixné náklady tým, že postaví továreň vo východnej Európe," cituje denník na záver Chung Doo Suna, správcu majetku spoločnosti CJ Investment Trust Management Co. v Soule.

Rakúsky denník Der Standard si všíma nárast automobilovej produkcie na Slovensku a upozorňuje na ďalšie šance pre rakúskych dodávateľov. Pripomína, že v Bratislave v súčasnosti vyrába 250 000 áut ročne Volkswagen, od roku 2006 bude PSA Peugeot Citro‰n produkovať ročne 300 000 až 600 000 vozidiel a od roku 2007 pribudne 200 000 áut z produkcie nového závodu Kia. Bude to znamenať tiež stimuláciu pracovného trhu, píše Der Standard. Už teraz sa vraj závody sťažujú na nedostatok kvalifikovaných pracovných síl v okolí Bratislavy. Informovali o tom denníky Handelsblatt a Der Standard.

(1 EUR = 40,535 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 434
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 369
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 033
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 962
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 2 666
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 367
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 292
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 229
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 456
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 245

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Poplatky za objednanie? Nápad sa tvári životaschopne

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

DOMOV

Prečo štát stavia drahšie nemocnice ako súkromný investor?

Penta ide niekedy až na úkor štátu.

Neprehliadnite tiež

Prečo u nás jazdia vlaky s menom Horalky alebo Lišiak a koľko to stojí

Firmy si môžu zaplatiť nielen názvy vlakov, ale aj autobusových zastávok.

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

Írsko od Apple vyberie nezaplatenú daň, ako nariadil Brusel

Európska komisia nariadila Apple, aby doplatil daň vo výške 13 miliárd eur.

Ikea opäť sťahuje z trhu komody, ktoré usmrtili osem detí

Od roku 2015 Ikea reklamovala, refundovala alebo pomohla upevniť k stene viac ako jeden milión komôd.