NÁVRATNOSŤ NÁKLADOV NA ZÍSKANIE INVESTÍCIE OČAKÁVA ANALYTIK UNIBANKY ZA TRI ROKY

Automobilový priemysel môže o tri roky tvoriť 40% vývozu SR

BRATISLAVA 2. marca (SITA) - Výroba automobilky Hyundai na Slovensku podľa analytikov zvýši kapacitu slovenského exportu. Napriek tomu, že v najbližších rokoch zrejme juhokórejská investícia prehĺbi deficit ...

BRATISLAVA 2. marca (SITA) - Výroba automobilky Hyundai na Slovensku podľa analytikov zvýši kapacitu slovenského exportu. Napriek tomu, že v najbližších rokoch zrejme juhokórejská investícia prehĺbi deficit obchodnej bilancie SR, v konečnom dôsledku by mal byť jej dopad na zahraničný obchod kladný. Nový závod, ktorý sa začne stavať už tento rok, by mal výrazne prispieť k zvýšeniu zamestnanosti, k rozvoju infraštruktúry, ako aj celého Žilinského regiónu.

Analytik UniBanky Viliam Pätoprstý očakáva, že vývoz automobilov, komponentov a súvisiacich tovarov by mal v roku 2007 predstavovať 40 až 45 % celého objemu exportu Slovenska. "Návratnosť nákladov na získanie investície odhadujem na tri roky," povedal Pätoprstý. Slovensku by sa mali náklady vrátiť podľa analytika najmä v podobe výberu dane z príjmov a v nižšom vyplácaní sociálnych dávok v dôsledku očakávaného zníženia nezamestnanosti v SR. "V neposlednom rade vytvorí nový závod tlak na rozvoj infraštruktúry SR, ktorá je v súčasnosti nedostatočná," povedal. Investícia Hyundai by podľa analytičky ČSOB Silvie Čechovičovej mohla do regiónu prilákať ďalšie zahraničné investície. Počet zamestnancov v nadväzných odvetviach by podľa nej mohol dosiahnuť úroveň zamestnanosti v samotnom závode.

Úzka naviazanosť slovenskej ekonomiky na automobilový priemysel nie je podľa analytikov riziková. Pokiaľ bude Slovensko v automobilovom priemysle profitovať oproti ostatným štátom Európskej únie z nižšej mzdy, nebudú mať globálne krízy v automobilovom priemysle na SR zrejme veľký dopad. "Problémy by mohlo Slovensko pocítiť vtedy, keď sa investície automobilového priemyslu začnú rozširovať smerom na východ, do krajín bývalého Sovietskeho zväzu, prípadne ešte východnejšie do ázijských krajín, napríklad do Indie," uviedol analytik.

Podľa analytika Slavie Capital Pavla Ondrisku je hodnotenie dopadov nového závodu Hyundai na slovenskú ekonomiku predčasné, pokiaľ nie sú oficiálne známe podrobnosti zmluvy. "Je otázne, či prostriedky, ktoré plánuje Hyundai investovať, zahŕňajú aj náklady na vývoj automobilu, ktorý sa robí v Južnej Kórei," povedal. Dôležité je podľa neho aj to, či sa budú vzťahovať na automobilku sankcie, ak nevyrobí toľko vozidiel, koľko prisľúbi. Otázna ešte zostáva aj výška investičných stimulov, ktoré poskytne SR.

Finančný objem investícií spojených s výstavbou nového závodu by mal dosiahnuť 700 mil. eur. Po dokončení v roku 2006 dosiahne fabrika kapacitu výroby 200 tis. vozidiel ročne. Závod by mal mať 2 400 zamestnancov. Investícia Hyundai však nezahŕňa iba výstavbu závodu, ale aj rozvoj všetkých nadväzujúcich odvetví. Výstavba závodu má zabezpečiť silnejúcu pozíciu automobilky na európskych trhoch.


(1 EUR = 40,484 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 459
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 922
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 654
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 465
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 098
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 093
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 757
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 170
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 760

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.