SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Podľa Bajánka oficiálne rozhodnutie o Hyundai ešte neprišlo

BRATISLAVA 2. marca (SITA) - Generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) Ján Bajánek uviedol, že rozhodnutie Hyundaiu o umiestnení závodu na Slovensku ešte oficiálne neprišlo.

"V prípade, že je tomu
naozaj tak, tešíme sa s celým Slovenskom," uviedol pre agentúru SITA Bajánek, podľa ktorého investícia takéhoto druhu stavia SR do úplne inej pozície ako doteraz.
Rozhodnutie juhokórejskej automobilky je podľa riaditeľa SARIO signálom, že Slovensko je všeobecne pripravené byť investičným rajom, čo pritiahne aj ďalšie podniky. "Dôležitý je aj fakt, že výrazne prispeje k zvýšeniu zamestnanosti a skvalitneniu životnej úrovne na Slovensku," dodal Bajánek.
Rozhodnutie kórejskej automobilky Hyundai umiestniť svoj závod v Žiline tamojší primátor Ján Slota očakával. "Poliaci nemohli našej ponuke konkurovať. Našim ponukám by nijaký investor neodolal," povedal Slota pre agentúru SITA.
Pripomenul, že príprava podkladov pre automobilku sa začala už pred vyše pol rokom. Podľa Slotu hlavnú časť materiálov, s ktorými išiel minister hospodárstva Pavol Rusko do Soulu, mal od mesta Žilina.
Teraz bude nasledovať príprava dokumentácie na zmenu územného rozhodnutia v danej oblasti, skonštatoval žilinský primátor. Pri vykupovaní pozemkov Slota nepredpokladá žiadne problémy. Kto podľa neho nebude súhlasiť s úradne stanovenou cenou, toho v štátnom záujme vyvlastnia.
Juhokórejská automobilka Hyundai Motor v utorok podľa agentúry AFP oznámila, že sa rozhodla umiestniť novú fabriku na Slovensku. Objem investícií by mal dosiahnuť 700 mil. eur a závod by mal produkovať 200 tis. áut ročne. Postavený má byť do roku 2006 pri Žiline.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 977
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 753
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 130
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 883
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 188
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 028
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 815
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Marketingová a obchodná riaditeľka Kempinski Hotels v Slovinsku a Chorvátsku Alena Spišiaková

Klienti sú ochotní za súkromie priplatiť.


5 h

Automobilka Tesla si pomáha špehovaním zamestnancov vo výpovednej lehote.


5 h
Ilustračná fotografia.

Ceny čierneho zlata zaznamenali v piatok prudký prepad.


TASR 5 h

Ku každoročným rebríčkom bolo pridaných viacero nových kategórií.


7 h

Blogy SME

  1. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 681
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 247
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 744
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 168
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu