NOVÝ ZÁVOD BY MAL ZAMESTNAŤ 2 400 PRACOVNÍKOV

Chronológia príchodu automobilky Hyundai na Slovensko

BRATISLAVA 2. marca (SITA) - Prvé náznaky o prípadnom príchode automobilky Hyundai na Slovensko sa objavili v roku 2002, kedy sa predstavitelia automobilky stretli aj s prezidentom SR Rudolfom Schusterom.

Hyundai na začiatku rozhodovacieho procesu zvažoval lokality nachádzajúce sa na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Poľsku, Slovinsku a Rumunsku. V októbri 2003 sa v médiách objavili informácie, podľa ktorých zostali v hre o závod už len Maďarsko a Poľsko. Hovorca Hyundai Jake Jang tieto správy vyvrátil, keď informoval, že v hre sú ešte Česká republika, Maďarsko, Poľsko a Slovensko.

Začiatkom októbra 2003 absolvoval minister hospodárstva Pavol Rusko počas pracovnej návštevy Južnej Kórey rokovania s predstaviteľmi automobilky, medzi inými aj s viceprezidentom Kim Dong Jinom. Následne 17. októbra navštívila delegácia Hyundai Slovensko, pričom si prezrela lokalitu na výstavbu závodu v blízkosti Žiliny. Okrem lokality pri Žiline zvažoval Hyundai výstavbu aj pri Žatecku v Českej republike, v poľskom Dolnom Sliezsku a v Maďarsku. Do užšieho výberu však v novembri 2003 postúpila len Žilina a poľská lokalita.

Štátna pomoc pre Hyundai bola pre oboch účastníkov užšieho výberu, Slovensko aj Poľsko, limitovaná legislatívou Európskej únie na 15 % objemu investície. Podľa Ruska balík štátnej pomoci obsahuje účelové dotácie na nákup investičného majetku, finančné dotácie na rekvalifikáciu, ako aj podporu zamestnanosti. Žilinský kraj ponúkal automobilke Hyundai v rámci stimulov úľavy na dani z nehnuteľností, na dani z pozemkov, ako aj podporu v oblasti vzdelávania a zdravotníctva. Žilina investorom poskytne aj dočasné administratívne centrum. Takisto verejná doprava sa rozšíri až k územiu, na ktorom bude stáť závod. Do roku 2006 by mal štát taktiež dokončiť diaľničné prepojenie Žiliny a Bratislavy.

Žilinská regionálna komora Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) vypracovala aj katalóg potenciálnych subdodávateľov pre automobilový priemysel v Žiline a jej okruhu zhruba do 200 kilometrov. Zahŕňa 280 výrobcov komponentov a poskytovateľov služieb z celého Slovenska, ale aj 106 subjektov z Poľska a 80 z ČR. Podľa SOPK je Žilina pre automobilku vhodnou lokalitou aj preto, že až 183 z potenciálnych dodávateľov sídli v Žilinskom kraji.

Finančný objem investícií spojených s výstavbou nového závodu je podľa AFP 700 mil. eur. S výstavbou by sa malo začať už tento rok, uvádza sa vo vyhlásení dcérskej spoločnosti Hyundai, firmy Kia. Po dokončení v roku 2006 dosiahne kapacitu výroby 200 tis. vozidiel ročne. Závod by mal mať 2 400 zamestnancov. Investícia Hyundai však nezahŕňa iba výstavbu závodu, ale aj rozvoj všetkých nadväzujúcich odvetví. Výstavba závodu má zabezpečiť silnejúcu pozíciu automobilky na európskych trhoch.


(1 EUR = 40,484 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  3. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  4. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. Leto nekončí!
  7. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  10. Už aj seniori presadajú do SUV
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 563
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 539
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 346
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 773
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 296
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 110
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 079
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 072
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 913
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 643

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prehrali a odišli k medveďom. Danko nie je prvý, kto sa po porážke stratil

Za medveďmi pravidelne chodil Vladimír Mečiar, po neúspešných voľbách sa trikrát vytratil aj Robert Fico.

KOMENTÁRE

Bojkot zasadania vlády vracia Dankovi v hre vážnosť

Tromfom Danka je teraz jeho nevypočítateľnosť, náladovosť.

AUTO

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Neprehliadnite tiež

Smrť blízkeho majú platiť poisťovne, rozhodol súd. Tie nesúhlasia

Spor, či majú poisťovne platiť blízkym bolestné, sa na Slovensku vlečie už desať rokov.

Tesco otvorilo pri Galante najväčšie distribučné centrum v strednej Európe

Nové centrum sa zameriava na distribúciu potravín, kozmetiky, oblečenia a techniky. Zamestnalo 1 200 ľudí.

Počet turistov v Dubrovníku je neúnosne vysoký, primátor ho chce obmedziť kvótou

Z krátkodobého ekonomického hľadiska obmedzenie počtu turistov bude pre mesto nevýhodné.

Minimálna mzda v Česku vzrastie na 12.200 korún, rozhodla vláda

Zvýšenie minimálnej mzdy zohľadňuje priaznivý ekonomický vývoj. Česko má v súčasnosti najnižšiu nezamestnanosť v Európskej únii.