ňa na stave za účasti investora a dodávateľa. Stavba úseku Čadca - obchvat mesta - časť Bukov, súčasťou ktorého je aj tunel Horelica, je v súčasnosti ukončená na 77 %. Celkové predpokladané náklady na výstavbu tohto úseku predstavujú 1,929 mld. Sk, pričom sa doteraz preinvestovalo 1,492 mld. Sk. Výstavbou tunela, ktorého dĺžka bude 600 metrov, a úseku, ktorého je súčasťou, sa zároveň ukončí ucelený obchvat mesta Čadca v dĺžke 6,152 kilometra.
Ako agentúru SITA informoval hovorca ministra dopravy Tomáš Šarluška, priamo s prevádzkovou tunela Horelica súvisí sedem stavebných objektov a štrnásť prevádzkových súborov. Z dôvodu sprísnených požiadaviek na požiarnu bezpečnosť tunela bude najväčšou zmenou oproti súťažnému návrhu vybudovanie únikovej chodby s technologickým vybavením, požiarneho vodovodu a nezávislých prístupových ciest k portálom s dodatočnými nákladmi 178 mil. Sk.
Celá dĺžka obchvatu mesta Čadca na ceste I/11 bude dopravne funkčná ako úsek pozostávajúci z troch stavieb vrátane tunela Horelica. Okrem uvedeného úseku Čadca - obchvat mesta - časť Bukov - Horelica, to bude úsek Čadca - Oščadnica v celkovej dĺžke 3,44 kilometra s predpokladanými stavebnými nákladmi 450,3 mil. Sk. Tento úsek je prakticky dokončený okrem dopravného značenia a protihlukových stien, pričom doterajšie náklady predstavujú 450,3 mil. Sk. Poslednou časťou celého obchvatu je úsek Čadca - obchvat mesta - II. etapa, ktorý by sa mal dokončiť do konca tohto roka. Celkové predpokladané náklady na tento úsek s dĺžkou 1,227 kilometra predstavujú 872,9 mil. Sk a doteraz sa preinvestovalo 662,9 mil. Sk.