Hyundai o umiestnení továrne rozhodne o 10 dní

Soul 12. februára (TASR) - Rozhodnutie o umiestnení novej továrne juhokórejskej automobilky Hyundai by malo padnúť do 10 dní. Podľa informácií agentúry ...

Soul 12. februára (TASR) - Rozhodnutie o umiestnení novej továrne juhokórejskej automobilky Hyundai by malo padnúť do 10 dní. Podľa informácií agentúry Reuters to dnes oznámil zdroj blízky firme. Spoločnosť Hyundai oficiálne oznámi svoje rozhodnutie pravdepodobne koncom tohto mesiaca.

Tím predstaviteľov Hyundai a jej dcéry Kia sa v stredu po rokovaniach s vládami Slovenska a Poľska vrátil späť do Kórejskej republiky, kde sa chce teraz 10 dní venovať prehodnoteniu všetkých materiálov.

"Najdôležitejším kritériom bude obchodné prostredie. Ponúkané výhody a stimuly majú totiž len krátkodobý efekt," oznámil spomínaný zdroj. "Miesto, kde dokážeme výraznejšie usporiť náklady, je pre nás výhodnejšie z hľadiska výhľadu pretrvania takejto obchodnej klímy po desaťročia. Nepozeráme sa pritom na výdavky len v oblasti pracovnej sily, ale aj na poli logististiky. Významným kritériom je, samozrejme, aj spotrebiteľský trh."

Hyundai a Kia plánujú na začiatku investovať do výstavby továrne 700 až 800 miliónov eur (v prepočte zhruba 28,3 až 32,4 miliardy SKK). Ak by sa továreň dokončila podľa plánu v 2. polovici roka 2006, prevádzka v nej by mala začať v roku 2007. Po rozhodnutí o umiestnení továrne zvážia prípadné investície aj dodávateľské spoločnosti firmy Hyundai, napríklad dodávateľ autosúčiastok Hyundai Mobis.

Pre Poľsko a Slovensko je to zatiaľ otvorená hra. Hoci Slovensko sa z pohľadu nákladov zdá byť vhodnejšou investíciou, negatívom je nižší počet populácie. Navyše, existuje tu riziko rastu nákladov, ak na slovenský trh zaútočia popredné svetové firmy.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 757
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 104
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 730
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 594
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 435
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 079
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 031
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 626

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.