Splavnenie Váhu by bolo prínosom aj pre štát

Šaľa 11. februára (TASR) Splavnením Váhu by na Slovensku vznikla najperspektívnejšia vnútroštátna vodná cesta. V konečnom dôsledku by splavnenie znamenalo ...

Šaľa 11. februára (TASR) Splavnením Váhu by na Slovensku vznikla najperspektívnejšia vnútroštátna vodná cesta. V konečnom dôsledku by splavnenie znamenalo prínos do štátnej pokladnice, tvrdí generálny riaditeľ a. s. Duslo Šaľa Jozef Kollár.

Argument, že štát sa nemá finančne podieľať na splavňovaní Váhu, pretože túto cestu budú využívať najmä súkromné firmy, je podľa názoru Kollára zavádzajúci. "Aj súkromné firmy odvádzajú peniaze do štátneho rozpočtu. Splavniť rieku by znamenalo zabezpečiť väčšie možnosti odbytu s nižšími dopravnými nákladmi, väčšie tržby a tým aj vyššie odvody do štátnej kasy." Duslo Šaľa v súčasnosti využíva Vážsku vodnú cestu zo Šale do Komárna, doprava je však závislá od množstva vody.

Prvá etapa splavňovania dolného toku Váhu zahŕňa vybudovanie vodného diela Sereď Hlohovec a splavnenie Váhu na dolnom úseku od Piešťan po Komárno, ktoré by malo byť ukončené do roku 2006. Podľa marketingového prieskumu by sa Vážskou vodnou cestou dalo prepraviť ročne 2,3 až 2,7 milióna ton tovaru. Je predpoklad, že vodnou cestou by zabezpečovala prepravu materiálu i trnavská automobilka PSA Peugeot Citro‰n a sieť jej subdodávateľov. Hlavným koordinátorom projektu je žilinská spoločnosť SAVAS. Podľa odhadov by investičné náklady na výstavbu prvej etapy mali dosiahnuť 11 miliárd Sk. S budovaním Vážskej vodnej cesty sa začalo v roku 1993. Náklady na splavnenie 75 kilometrového úseku Váhu z Komárna do Serede a výstavbu vodného diela v Seliciach, ktoré boli odovzdané do užívania v júni 1998, dosiahli 4,008 miliardy Sk. Celková dĺžka Vážskej vodnej cesty z Komárna do Žiliny je dlhá 250 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.