veľké automobilky presunuli produkciu do krajín bývalého východného bloku s nižšími mzdovými nákladmi, čo láka lokálnych výrobcov automobilových súčiastok a ďalšie firmy, ktorých produkty súvisia s automobilovým priemyslom. Rozmach automobilového sektora nastal v čase, ktorý je pre východoeurópsky oceliarsky sektor veľmi priaznivý. Tento sektor bol v časoch komunizmu "chrbtovou kosťou" industrializácie týchto krajín, avšak po páde komunizmu utrpeli oceliarne stratu svojich pôvodných trhov v bývalom sovietskom bloku, kvôli čomu boli prepustené desaťtisíce pracovníkov.
Spoločnosť LNM, ktorá kontroluje českého výrobcu ocele Ispat Nová Huť, si vybudovala aktivity v Rumunsku a dokončuje akvizíciu poľskej oceliarskej skupiny Polskie Huty Stali (PHS) v hodnote 1,05 mld. USD. Firma sa domnieva, že oceliarsky sektor má najhoršie obdobie za sebou. "Automobilový priemysel je našou hlavnou stratégiou. Na trhoch strednej Európy existuje potenciál, poľský trh je veľký. To isté platí o Slovensku aj Maďarsku," oznámil riaditeľ spoločnosti Ispat Nová Huť František Chowaniec.
Hlavným rivalom firmy LNM vo východnej Európe je americká oceliarska spoločnosť U.S. Steel so svojou slovenskou prevádzkou. V regióne sa etabluje aj francúzska spoločnosť Arcelor, najväčší európsky producent ocele, ako aj ukrajinský Donbass (prostredníctvom maďarskej spoločnosti Dunaferr). Po akvizícii v Poľsku dosiahne spoločnosť LNM Group, ktorá kontroluje firmu Ispat International, takmer zdvojnásobenie svojej kapacity vo východnej Európe na 14 mil. ton. Chowaniec dodal, že akvizícia vytvorí priestor pre nákladové synergie medzi spoločnosťami Nová Huť a PHS a umožní obom spoločnostiam ponúkať kompletný produktový súbor, vrátane lisovaných a dlhých produktov.
(1 USD = 31,695 SKK)