Hannover 11. februára (TASR) - Zatiaľ ani zďaleka neuzavretý trh, milióny možných klientov a stabilné rastové prírastky vedú nemecké cestovné kancelárie k tomu, aby svoj pohľad čoraz viac orientovali na krajiny strednej a východnej Európy (KSVE). Prezident Spolkového zväzu nemeckého turizmu (BTW) Klaus Laepple povedal, že "všetky koncerny pôjdu na trhy" vo východnej Európe.
Najväčší európsky turistický koncern, TUI, už určitý čas podniká v Poľsku. Za pomerne krátky čas dosiahol 13-% podiel na trhu. Na zabezpečenie výsledkov nepotrebuje investovať milióny a podnikanie v Poľsku je takmer bez rizika. Voľné hotelové kapacity, ktoré sa v Nemecku dajú predať len s veľkými zľavami, idú v Poľsku na odbyt - a prinášajú zisk.
Napriek tomu, že obrat z predávaných pobytov v Poľsku, Maďarsku, Česku a Slovinsku je v celkovej bilancii TUI ešte veľmi nízky. Poliaci radi cestujú autobusmi, lietadlami TUI cestovalo na dovolenku len 400 000 osôb.
Konkurent TUI spoločnosť Thomas Cook už začala podnikať v Poľsku a Maďarsku prostredníctvom Neckermanna, v Slovinsku a na Slovensku má už vlastné kancelárie.
Laepple je však presvedčený, že rozšírenie EÚ povedie k zvýšeniu vnútroúniovej turistiky. Poľsko má napríklad príjemné pobrežie Baltického mora, avšak v nových krajinách bude treba dobudovať turistickú infraštruktúru. Potenciál rastu má aj mestská turistika, kde hlavnými cieľmi by mohli byť Praha a Budapešť, kým pre obyvateľov nových členských krajín EÚ by mohlo byť príťažlivé aj Nemecko a jeho turistické atrakcie.
Informovala DPA.