Podľa súčasného ministra hospodárstva SR Pavla Ruska, ktorý bol v inkriminovanom čase generálnym riaditeľom vplyvného média TV Markíza, stačilo, ak by bolo Ministerstvo hospodárstva (MH) SR využilo svoje kompetencie podľa zákona o reklame a vyhlásilo by vysielanú reklamu za klamlivú. "Ak by to totiž Ministerstvo hospodárstva urobilo, vtedy by médiá nesmeli vysielať reklamu," vysvetlil ďalej. Podľa bývalého ministra hospodárstva Ľubomíra Haracha však ministerstvo ani príslušná Slovenská obchodná inšpekcia nemohli v tejto veci konať. Zákon o reklame, platný v inkriminovanom čase, totiž nebolo podľa jeho slov možné aplikovať na finančné služby.
Zákon o reklame, ktorý stanovuje základné kritériá pre reklamu a jej šírenie, nadobudol účinnosť začiatkom mája 2001. Odvtedy bola norma viackrát novelizovaná.
Od pádu najväčších nebankových subjektov uplynuli dva roky. Horizont Slovakia a B.M.G. Invest zatvorili svoje pobočky 6. februára 2002. Podľa parlamentom prerokovanej správy o propagačných výdavkoch 24 finančných subjektov použili Horizont Slovakia a BMG Invest na spomínané účely minimálne 2,15 miliardy Sk. Pritom pre daňové účely z toho priznali iba približne 700 miliónov Sk. Horizont minul na propagáciu 1,344 miliardy Sk a BMG Invest 812 miliónov Sk a priznali 318 respektíve 293 miliónov Sk.
Upozornenie: TASR ponúka k správe zvukový záznam.