ové firmy stále perspektívny.
Vstup automobilových výrobcov na ďalšie trhy a následné nasýtenie týchto trhov novými modelmi povedú podľa štúdie v najbližších piatich rokoch k tomu, že si spoločnosť udrží svoj trhový podiel a zaistí si rast ziskovosti. Nutnosťou však stále bude flexibilná výroba a predovšetkým využívanie firemných programov na znižovanie nákladov. Správa spoločnosti KPMG vidí riešenie v presune výroby do krajín, ktoré majú nízke náklady na výrobu. K týmto krajinám naďalej patrí ČR, no väčšia pozornosť sa bude zameriavať už v tomto roku na Áziu, konkrétne na Čínu.
V Číne by sa chceli uchytiť hlavne severoamerickí producenti, ktorých láka výroba s nízkymi nákladmi a vidina zaistenia narastajúceho odbytu v budúcnosti. Experti sa domnievajú, že v nasledujúcich piatich rokoch vzrastie výstavba nových výrobných závodov v Ázii o 85 %, pričom v Európe len o 29 % a v Severnej Amerike o 23 %. Podľa štúdie to budú práve ázijskí spotrebitelia, vďaka ktorým automobilový priemysel zaznamená výraznejší rast. Dôvodom je narastajúci počet Číňanov strednej triedy, ktorých ochota a možnosť investovať rastie v porovnaní s minulosťou. Nákupy automobilov práve touto skupinou sa môžu v ďalšom desaťročí uskutočňovať v miliónoch.