SAD Bratislava sa transformovala v nevhodnom čase

BRATISLAVA 5. októbra (SITA) - Najväčšie náklady, spojené s transformáciou na akciovú spoločnosť Slovenská autobusová doprava Bratislava (SAD), vznikli bývalému štátnemu podniku z toho, že sa transformoval v nevhodnom čase. "V súvislosti s nevhodným termí

nom transformácie budeme mať v tomto roku o 4 mil. Sk vyššie daňové záväzky voči štátu v porovnaní s tým, keby sme sa transformovali k polroku alebo ku koncu roka 2001," povedal pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Emil Binda. Podľa neho sa v súčasnosti nedá odhadnúť celková výška nákladov transformácie. SAD Bratislava sa na akciovú spoločnosť transformovala 1. októbra, kedy zrušením bez likvidácie zanikol štátny podnik SAD Bratislava.

"V podniku nenastala žiadna mimoriadna situácia," skonštatoval Binda. Podľa neho sa v podniku neudejú žiadne zmeny z hľadiska zamestnanosti, zabezpečenia obslužnosti územia, či organizačnej štruktúry. "Zlom môže nastať vtedy, keď vláda odsúhlasí nadobúdateľa, ktorý získa 49 % akcií spoločnosti," dodal Binda. Kupec tohto podielu akcií bude môcť priamo vplývať na chod podniku verejnej dopravy, pretože do trojčlenného predstavenstva spoločnosti bude mať možnosť dosadiť dvoch zástupcov. Dozorná rada podniku má šesť členov, štyria zastupujú Fond národného majetku SR a dvaja zamestnancov podniku.

Akciová spoločnosť musí do konca októbra uzavrieť hospodárenie za obdobie prvých deviatich mesiacov. "Podľa predpokladov by sme ako štátny podnik mali dosiahnuť zisk na úrovni približne 30 mil. Sk," uzavrel Binda. SAD Bratislava v súčasnosti prevádzkuje 296 autobusov s priemerným vekom okolo 9,5 roka.

SAD Bratislava a SAD Dunajská Streda sa ako prvé zo sedemnástich štátnych podnikov transformovali na akciové spoločnosti. Transformácia všetkých štátnych podnikov SAD na akciové spoločnosti by sa mala ukončiť do konca roka, pričom následná privatizácia 49 % akcií spoločností sa uskutoční priamym predajom vopred vybranému nadobúdateľovi. FNM si vo vlastníctve dočasne ponechá 51 % akcií spoločností. Budúci vlastník podielu bude musieť do 30 dní splatiť 1, 3, 5 respektíve 10 % z kúpnej ceny podniku v hotovosti a zvyšnú časť preinvestovať v priebehu dvoch až štyroch rokov na kúpu autobusov pre prímestskú a mestskú dopravu. Po splnení záväzkov si bude môcť kupec uplatniť predkupné právo na ďalších 7 až 17 % akcií spoločnosti, najskôr však po uplynutí šiestich mesiacov odo dňa, keď sa stane akcionárom podniku.



pe;gf

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 784
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 368
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 211
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 145
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 828
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 603
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 526
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 194
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 822

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

Ukázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.