Praha 26. januára (TASR) - Klienti českých bánk, ktorí sa rozhodnú zrušiť svoj účet, musia za to zaplatiť až stovky korún. Ochrancovia práv spotrebiteľov proti tomu už niekoľko mesiacov bojujú a majú úspech - týmito poplatkami sa teraz zaoberá český antimonopolný úrad a dve banky už túto zvyklosť zrušili.
Protimonopolný úrad skúma, či banky svojimi poplatkami pre odchádzajúcich klientov neškodia slobodnému trhu. Že poplatky obmedzujú konkurenciu, tvrdí české Združenie na ochranu spotrebiteľov. Človek, ktorý by rád vymenil banku, sa kvôli dodatočným nákladom k zmene neodhodlá. Podľa združenia je to podobné, ako keby sa na parkovisku platilo nielen za státie auta, ale aj za odjazd. Vo väčšine európskych krajín to banky nerobia, zistilo združenie.
Hovorkyňa Českej sporiteľne Klára Gajdušková argumentuje tým, že úradné procedúry, spojené s rušením účtu, nie sú zadarmo a banka nechce náklady prenášať na klientov, ktorí v nej zostávajú.
Naopak, Komerční banka a Citibank tento zvyk pod tlakom ostrej konkurencie na trhu rušia. Komerční banka však ďalej bude účtovať poplatky za zrušenie trvalých príkazov, čo bude jej klienta stáť desiatky korún.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.