Firma 3M zaznamenala v štvrtom kvartáli rast zisku o 21 %

CHICAGO 21. januára (SITA, Reuters) - Spoločnosť 3M oznámila 21-percentný nárast zisku za štvrtý kvartál 2003 vďaka zvýšeniu produktivity a tržieb a pre tento rok predpovedala zisk na hornej hranici odhadov analytikov z Wall Street. Firma, vyrábajúca širo

ký sortiment produktov začínajúci poznámkovými bločkami Post-it notes a končiaci optickými súčiastkami pre ploché obrazovky uviedla, že jej čistý zisk za štvrtý kvartál stúpol na 619 mil. USD, čiže 0,77 USD na akciu. Minulý rok v rovnakom období jej čistý zisk zaznamenal výšku 511 mil. USD, teda 0,65 USD na akciu. Výsledky prekonali predpovede analytikov, ktorí očakávali zisk 0,76 USD na akciu.

Tržby spoločnosti sa zvýšili o 14 % na úroveň 4,72 mld. USD z minuloročnej úrovne 4,14 mld. USD. Firma uviedla, že tržby vzrástli v jej všetkých siedmych sektoroch, pričom najviac sa opäť darilo divízii obrazoviek a grafiky, ktorá vyrába membrány na zvýšenie jasu displejov. Tržby spoločnosti vzrástli o 38,4 % a prevádzkový zisk vyletel o 88,4 %, keďže slabý dolár zvýšil jej celosvetové predaje o 6,6 %. V tomto roku 3M očakáva zisk 3,46 až 3,52 USD na akciu oproti vlaňajším 3,02 USD na akciu, pričom analytici predpovedajú zisk 3,3 až 3,55 USD na akciu. 3M ešte stále očakáva rast zisku na akciu o 12 až 14 %. V prvom štvrťroku firma očakáva zisk 0,8 až 0,82 USD na akciu, kým analytici predpokladajú priemerný zisk 0,8 USD na akciu.


(1 USD = 32,681 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 561
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 152
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 640
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 627
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 914
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 158
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 156
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 145
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 982
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 932

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou, tvrdí dlhodobý výskum adolsentov.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Volvo Cars natlačí do závodu v Južnej Karolíne miliardu dolárov

Volvo je v poradí tretím veľkým výrobcom áut, ktorý prichádza do Južnej Karolíny.

Čínská Alibaba chce vybudovať globálnu logistickú sieť, investuje miliardy

Alibaba, ktorá patrí k jednej z najhodnotnejších spoločností v Ázii, profituje z pokračujúceho apetítu čínskych spotrebiteľov.

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.