Hyundai a Kia chcú patriť medzi päť najväčších automobiliek

BRATISLAVA 20. januára (SITA) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor Co plánuje v tomto roku zrýchliť svoju globálnu expanziu v rámci svojej ambície stať sa v roku 2010 piatou najväčšou automobilkou sveta. Informoval o tom kórejský denník The

Korea Herald. V rámci stratégie s názvom "Vision 2010" plánuje firma predať v tomto roku na domácich a zahraničných trhoch celkovo 2,15 mil. vozidiel, čo by znamenalo rast o 13,6 % z roku 2003. Kórejským spotrebiteľom plánuje Hyundai predať 710 tis. áut, exportovať chce 1,05 mil. kusov a 381 tis. vyprodukuje vo svojich zahraničných závodoch. Každý z údajov bude predstavovať najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Dosiahnutím týchto cieľov v rámci predaja plánuje Hyundai vykázať v tomto roku rekordné tržby 31,1 bil. wonov (KRW), resp. 26,4 mld. USD, čo znamená rast o 12,3 % z predchádzajúceho roku.

V snahe zvýšiť svoju globálnu konkurencieschopnosť a posilniť svoje postavenie v zahraničí počas tohto roku vyčlenila spoločnosť Hyundai sumu 2,61 bil. KRW, teda o 7,9 % viac ako vlani, na investície do výskumu a rozvojových projektov a do výstavby výrobných závodov v zahraničí. Najväčšiu pozornosť zameriava Hyundai na Čínu, ktorá je jedným z najrýchlejšie rastúcich automobilových trhov na svete, a na ktorom konkurujú takmer všetky popredné svetové automobilky. Do roku 2010 chce mať spoločnosť Hyundai v Číne produkčnú kapacitu 1 mil. vozidiel ročne, čo by predstavovalo 20 % jej plánovanej celkovej svetovej výrobnej kapacity. Jej pridružená automobilka Kia Motors Corp plánuje v roku 2004 zdvojnásobiť svoju produkčnú kapacitu v Číne na 100 tis. vozidiel ročne. Kia tiež plánuje vybrať lokalitu pre vybudovanie svojho prvého európskeho závodu, pričom sa rozhoduje medzi Slovenskom a Poľskom. Závod v hodnote 1,5 mld. USD bude mať ročnú výrobnú kapacitu 300 tis. vozidiel. V tomto roku plánuje Kia predať 1,16 mil. vozidiel, z čoho chce exportovať 746 tis. áut.

Kia Motors Corp, ktorá je druhou najväčšou juhokórejskou automobilkou, zaznamenala vlani najrýchlejší rast predaja v Európskej únii (EÚ) spomedzi všetkých značiek. Podľa údajov Asociácie európskych výrobcov áut zaregistrovali vlani na úradoch klienti v EÚ 107 631 nových vozidiel značky Kia, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje rast o 48,4 %. Je to o 18 percentuálnych bodov výraznejšia miera rastu ako v prípade japonskej automobilky Mazda. Trhový podiel Kia v EÚ vzrástol vlani na 0,8 % z úrovne 0,5 % z roku 2002. Celkový automobilový trh v EÚ klesol v roku 2003 o 1,3 %.


(1 SKK = 35,704 KRW)

(1 USD = 32,994 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 360
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 143
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 628
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 421
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 051
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 011
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 903
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 798
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 542

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop