Korea Herald. V rámci stratégie s názvom "Vision 2010" plánuje firma predať v tomto roku na domácich a zahraničných trhoch celkovo 2,15 mil. vozidiel, čo by znamenalo rast o 13,6 % z roku 2003. Kórejským spotrebiteľom plánuje Hyundai predať 710 tis. áut, exportovať chce 1,05 mil. kusov a 381 tis. vyprodukuje vo svojich zahraničných závodoch. Každý z údajov bude predstavovať najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Dosiahnutím týchto cieľov v rámci predaja plánuje Hyundai vykázať v tomto roku rekordné tržby 31,1 bil. wonov (KRW), resp. 26,4 mld. USD, čo znamená rast o 12,3 % z predchádzajúceho roku.
V snahe zvýšiť svoju globálnu konkurencieschopnosť a posilniť svoje postavenie v zahraničí počas tohto roku vyčlenila spoločnosť Hyundai sumu 2,61 bil. KRW, teda o 7,9 % viac ako vlani, na investície do výskumu a rozvojových projektov a do výstavby výrobných závodov v zahraničí. Najväčšiu pozornosť zameriava Hyundai na Čínu, ktorá je jedným z najrýchlejšie rastúcich automobilových trhov na svete, a na ktorom konkurujú takmer všetky popredné svetové automobilky. Do roku 2010 chce mať spoločnosť Hyundai v Číne produkčnú kapacitu 1 mil. vozidiel ročne, čo by predstavovalo 20 % jej plánovanej celkovej svetovej výrobnej kapacity. Jej pridružená automobilka Kia Motors Corp plánuje v roku 2004 zdvojnásobiť svoju produkčnú kapacitu v Číne na 100 tis. vozidiel ročne. Kia tiež plánuje vybrať lokalitu pre vybudovanie svojho prvého európskeho závodu, pričom sa rozhoduje medzi Slovenskom a Poľskom. Závod v hodnote 1,5 mld. USD bude mať ročnú výrobnú kapacitu 300 tis. vozidiel. V tomto roku plánuje Kia predať 1,16 mil. vozidiel, z čoho chce exportovať 746 tis. áut.
Kia Motors Corp, ktorá je druhou najväčšou juhokórejskou automobilkou, zaznamenala vlani najrýchlejší rast predaja v Európskej únii (EÚ) spomedzi všetkých značiek. Podľa údajov Asociácie európskych výrobcov áut zaregistrovali vlani na úradoch klienti v EÚ 107 631 nových vozidiel značky Kia, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje rast o 48,4 %. Je to o 18 percentuálnych bodov výraznejšia miera rastu ako v prípade japonskej automobilky Mazda. Trhový podiel Kia v EÚ vzrástol vlani na 0,8 % z úrovne 0,5 % z roku 2002. Celkový automobilový trh v EÚ klesol v roku 2003 o 1,3 %.
(1 SKK = 35,704 KRW)
(1 USD = 32,994 SKK)