Hyundai a Kia chcú patriť medzi päť najväčších automobiliek

BRATISLAVA 20. januára (SITA) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor Co plánuje v tomto roku zrýchliť svoju globálnu expanziu v rámci svojej ambície stať sa v roku 2010 piatou najväčšou automobilkou sveta. Informoval o tom kórejský denník The

Korea Herald. V rámci stratégie s názvom "Vision 2010" plánuje firma predať v tomto roku na domácich a zahraničných trhoch celkovo 2,15 mil. vozidiel, čo by znamenalo rast o 13,6 % z roku 2003. Kórejským spotrebiteľom plánuje Hyundai predať 710 tis. áut, exportovať chce 1,05 mil. kusov a 381 tis. vyprodukuje vo svojich zahraničných závodoch. Každý z údajov bude predstavovať najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Dosiahnutím týchto cieľov v rámci predaja plánuje Hyundai vykázať v tomto roku rekordné tržby 31,1 bil. wonov (KRW), resp. 26,4 mld. USD, čo znamená rast o 12,3 % z predchádzajúceho roku.

V snahe zvýšiť svoju globálnu konkurencieschopnosť a posilniť svoje postavenie v zahraničí počas tohto roku vyčlenila spoločnosť Hyundai sumu 2,61 bil. KRW, teda o 7,9 % viac ako vlani, na investície do výskumu a rozvojových projektov a do výstavby výrobných závodov v zahraničí. Najväčšiu pozornosť zameriava Hyundai na Čínu, ktorá je jedným z najrýchlejšie rastúcich automobilových trhov na svete, a na ktorom konkurujú takmer všetky popredné svetové automobilky. Do roku 2010 chce mať spoločnosť Hyundai v Číne produkčnú kapacitu 1 mil. vozidiel ročne, čo by predstavovalo 20 % jej plánovanej celkovej svetovej výrobnej kapacity. Jej pridružená automobilka Kia Motors Corp plánuje v roku 2004 zdvojnásobiť svoju produkčnú kapacitu v Číne na 100 tis. vozidiel ročne. Kia tiež plánuje vybrať lokalitu pre vybudovanie svojho prvého európskeho závodu, pričom sa rozhoduje medzi Slovenskom a Poľskom. Závod v hodnote 1,5 mld. USD bude mať ročnú výrobnú kapacitu 300 tis. vozidiel. V tomto roku plánuje Kia predať 1,16 mil. vozidiel, z čoho chce exportovať 746 tis. áut.

Kia Motors Corp, ktorá je druhou najväčšou juhokórejskou automobilkou, zaznamenala vlani najrýchlejší rast predaja v Európskej únii (EÚ) spomedzi všetkých značiek. Podľa údajov Asociácie európskych výrobcov áut zaregistrovali vlani na úradoch klienti v EÚ 107 631 nových vozidiel značky Kia, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje rast o 48,4 %. Je to o 18 percentuálnych bodov výraznejšia miera rastu ako v prípade japonskej automobilky Mazda. Trhový podiel Kia v EÚ vzrástol vlani na 0,8 % z úrovne 0,5 % z roku 2002. Celkový automobilový trh v EÚ klesol v roku 2003 o 1,3 %.


(1 SKK = 35,704 KRW)

(1 USD = 32,994 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 635
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 4 865
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 169
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 809
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 481
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 080
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 808
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 574
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 121
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Spievajúci dom týral operou celú ulicu

Je to najabsurdnejší susedský spor, ktorý sa na Slovensku odohral. V Štúrove žena štrnásť rokov púšťala od rána do večera nahlas operné árie

SVET

Ugandský Tarantino vraždí pre zábavu. Film je život

Afrika má Chucka Norrisa a točí filmy, ako nik iný.

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Matovič hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

Neprehliadnite tiež

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách Únie ľudia telefonujú, esemeskujú a surfujú na internete za rovnaké ceny ako doma.

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.