Hyundai a Kia chcú patriť medzi päť najväčších automobiliek

BRATISLAVA 20. januára (SITA) - Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor Co plánuje v tomto roku zrýchliť svoju globálnu expanziu v rámci svojej ambície stať sa v roku 2010 piatou najväčšou automobilkou sveta. Informoval o tom kórejský denník The

Korea Herald. V rámci stratégie s názvom "Vision 2010" plánuje firma predať v tomto roku na domácich a zahraničných trhoch celkovo 2,15 mil. vozidiel, čo by znamenalo rast o 13,6 % z roku 2003. Kórejským spotrebiteľom plánuje Hyundai predať 710 tis. áut, exportovať chce 1,05 mil. kusov a 381 tis. vyprodukuje vo svojich zahraničných závodoch. Každý z údajov bude predstavovať najvyšší predaj v histórii spoločnosti. Dosiahnutím týchto cieľov v rámci predaja plánuje Hyundai vykázať v tomto roku rekordné tržby 31,1 bil. wonov (KRW), resp. 26,4 mld. USD, čo znamená rast o 12,3 % z predchádzajúceho roku.

V snahe zvýšiť svoju globálnu konkurencieschopnosť a posilniť svoje postavenie v zahraničí počas tohto roku vyčlenila spoločnosť Hyundai sumu 2,61 bil. KRW, teda o 7,9 % viac ako vlani, na investície do výskumu a rozvojových projektov a do výstavby výrobných závodov v zahraničí. Najväčšiu pozornosť zameriava Hyundai na Čínu, ktorá je jedným z najrýchlejšie rastúcich automobilových trhov na svete, a na ktorom konkurujú takmer všetky popredné svetové automobilky. Do roku 2010 chce mať spoločnosť Hyundai v Číne produkčnú kapacitu 1 mil. vozidiel ročne, čo by predstavovalo 20 % jej plánovanej celkovej svetovej výrobnej kapacity. Jej pridružená automobilka Kia Motors Corp plánuje v roku 2004 zdvojnásobiť svoju produkčnú kapacitu v Číne na 100 tis. vozidiel ročne. Kia tiež plánuje vybrať lokalitu pre vybudovanie svojho prvého európskeho závodu, pričom sa rozhoduje medzi Slovenskom a Poľskom. Závod v hodnote 1,5 mld. USD bude mať ročnú výrobnú kapacitu 300 tis. vozidiel. V tomto roku plánuje Kia predať 1,16 mil. vozidiel, z čoho chce exportovať 746 tis. áut.

Kia Motors Corp, ktorá je druhou najväčšou juhokórejskou automobilkou, zaznamenala vlani najrýchlejší rast predaja v Európskej únii (EÚ) spomedzi všetkých značiek. Podľa údajov Asociácie európskych výrobcov áut zaregistrovali vlani na úradoch klienti v EÚ 107 631 nových vozidiel značky Kia, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje rast o 48,4 %. Je to o 18 percentuálnych bodov výraznejšia miera rastu ako v prípade japonskej automobilky Mazda. Trhový podiel Kia v EÚ vzrástol vlani na 0,8 % z úrovne 0,5 % z roku 2002. Celkový automobilový trh v EÚ klesol v roku 2003 o 1,3 %.


(1 SKK = 35,704 KRW)

(1 USD = 32,994 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 623
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 795
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 755
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 652
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 839
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 737
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 300
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 253
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 196
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 803

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

Slovensko zaostáva za Európou v miere zamestnanosti žien

Ženám návrat do práce navyše podľa analytikov sťažuje aj slabá ponuka čiastočných úväzkov, či nedostatočné kapacity predškolských zariadení.

Na škole vytvoril nový dizajn pre TANAP, park oň prejavil záujem

Baví ma, keď sa môžem podieľať na niečom, čo spropaguje Slovensko, hovorí dizajnér Milan Pleva.

Chaos v Bielom dome mal silný vplyv na newyorskú burzu

Nečakané mierne pozitívne impulzy priniesla správa o spotrebiteľských náladách.

Práce na bratislavskom obchvate sa začnú ešte tento mesiac

Projekt obchvatu Bratislavy má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.