Žilina 20. januára (TASR) - Do výstavby únikovej štôlne tunela Višňové - Dubná Skala investovala Slovenská správa ciest zatiaľ asi 270 miliónov Sk z celkového rozpočtu 653 miliónov Sk.
Podľa riaditeľa žilinského závodu akciovej spoločnosti Doprastav Roberta Turanského únikovú štôlňu budujú z bývalej prieskumnej štôlne. "Robíme druhotné ostenie, elektrické rozvody, odvetranie, osvetlenie a priechodové spojovacie chodby, ktoré budú spájať hlavný tunel s únikovou štôlňou," vysvetlil Turanský.
Úniková štôlňa by mala byť hotová do konca tohto roku. Potom sa začne budovať prvá tunelová rúra a až po vyťažení dopravnej kapacity jednej tunelovej rúry sa začne s výstavbou druhej. Podľa Turanského je dopravná kapacita na prevádzku jednej tunelovej rúry vyťažená už teraz. Za najskorší možný termín tunelového prepojenia Žiliny a Martina však Turanský označil rok 2018.
Diaľničný tunel Višňové - Dubná skala bude dlhý 7 478 metrov a bude najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Celkové náklady na vybudovanie jednej tunelovej rúry predstavujú v dnešných cenách 11 až 13 miliárd Sk. Tunel spojí Žilinu s Martinom popod pohorie Lúčanskej Malej Fatry. Skráti dopravnú vzdialenosť medzi oboma mestami a zvýši bezpečnosť dopravy.