Nová továreň bude stáť buď v Žiline alebo na juhu Poľska, kam to hlavne z moravských tovární nie je ďaleko. Tamojší výrobcovia dielcov pre automobily preto očakávajú od kórejskej firmy nové objednávky.
"Počítame s tým, že budeme dodávať do novej továrne Hyundai minimálne polovicu kolies. Pri 300 tisíc áut ročne to je 600 tisíc kolies, čo zaručuje tržby okolo 200 miliónov Kč (v prepočte 249,2 milióna Sk). Ako Žilina, tak poľské Sliezsko sú pomerne blízko. Naše zastúpenie v Soule sa s kórejskou firmou už dohodlo na spolupráci," hovorí Jiří Krajča, obchodný riaditeľ ostravskej továrne spoločnosti Hayes Lemmerz.
"Zástupcovia firmy Hyundai navštívili aj náš závod. Sme tiež pomerne blízko Slovenska a južného Poľska a chceli by sme byť dodávateľmi," uviedol Jan Krampla z továrne na výrobu svetiel firmy Hella v Mohelnici.
O tom, že v Hyundai uspeje veľká skupina českých dodávateľov, je presvedčený aj šéf agentúry pre zahraničné investície CzechInvest Martin Jahn. "Pre firmy vyrábajúce v ČR by bolo výhodnejšie, keby sa Kórejci rozhodli pre Žilinu. So Slovenskom majú silnejšie obchodné kontakty a manažéri v obore sa väčšinou poznajú. Napríklad do bratislavského závodu VW dodáva veľa českých tovární," povedal Jahn. Podobný názor má aj šéf združenia automobilového priemyslu Antonín Šípek. Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.
(1 CZK = 1,246 SKK)