Slovenský boj o automobilku Kia vrcholí

Bratislava 16. januára (TASR) - Boj o stredoeurópsku automobilku Kia juhokórejského koncernu Hyundai vrcholí. Cieľom poslednej misie vysokopostavených ...

Bratislava 16. januára (TASR) - Boj o stredoeurópsku automobilku Kia juhokórejského koncernu Hyundai vrcholí. Cieľom poslednej misie vysokopostavených manažérov Kia na Slovensku je podľa šéfa slovenského vyjednávacieho tímu Jána Bajánka potvrdiť si vytvorený obraz o slovenskej ponuke, vrátane štátnej pomoci.

Ako povedal, v tejto fáze nejde o detaily, ale o získanie subjektívneho pocitu zo strany kórejskej delegácie, že SR je plne pripravená v prípade ich pozitívneho rozhodnutia prijať na seba zodpovednosť so všetkými vecami, čo s tým súvisia. "Podľa toho, ako sme vnímali a vnímame priebeh tejto návštevy, teraz sa melie chlieb," konkretizoval posolstvo poslednej návštevy juhokórejských partnerov na Slovensku Bajánek. "Z tohto hľadiska naša následná cesta tam môže mať aj symbolický, ale aj vecný charakter," vysvetlil ďalej súčasnú pozíciu Slovenska.

Znepokojenie z aktuálneho vnútropolitického vývoja na Slovensku predstavitelia SR nespozorovali. "To, na čo sme museli reagovať, je skôr dezinformácia toho typu, že Slovensko bolo oznámené niektorými pozorovateľmi a niektorými agentúrami vopred za víťaza," povedal Bajánek rozhorčene.

Okrem predstaviteľov SARIO dnes manažment automobilky Kia rokoval s ministrom financií SR Ivanom Miklošom, ministrom hospodárstva SR Pavlom Ruskom, pričom na programe je aj návšteva u premiéra Mikuláša Dzurindu. Vo štvrtok rokovali zástupcovia automobilky s predstaviteľmi žilinskej samosprávy. Juhokórejská delegácia odlieta späť do vlasti podľa slov J. Bajánka dnes popoludní.

Podľa dostupných informácií sa oficiálne zverejnenie definitívneho rozhodnutia o stredoeurópskej investícii juhokórejského koncernu Hyundai očakáva v prvom štvrťroku 2004. Nová automobilka s výrobnou kapacitou 300 000 áut ročne by mala priamo zamestnať približne 3 500 pracovníkov. Rovnaký počet by malo nájsť prácu aj u subdodávateľov a v oblasti služieb.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.