Hyundai sa prišiel presvedčiť o garanciách Slovenska

Bratislava 15. januára (TASR) - Hlavným cieľom piatkových rokovaní vrcholných predstaviteľov juhokórejskej automobilky Hyundai so slovenskými ministrami ...

Bratislava 15. januára (TASR) - Hlavným cieľom piatkových rokovaní vrcholných predstaviteľov juhokórejskej automobilky Hyundai so slovenskými ministrami hospodárstva a financií má byť potvrdenie všetkých garancií či investičných stimulov, ktoré SR doteraz ponúkla tomuto investorovi pre vybudovanie jeho nového závodu v stredoeurópskom regióne.

TASR o tom informoval generálny riaditeľ agentúry SARIO Ján Bajánek s tým, že vylúčiť sa nedá ani stretnutie zástupcov Hyundai s predsedom vlády Mikulášom Dzurindom. "Prípadná podpora nášho záujmu o získanie tejto novej investície od najvyšších ústavných činiteľov by tomu dodala znova ešte vyššiu vážnosť," uviedol Bajánek. Slovenskom ponúkanú žilinskú lokalitu pritom hostia z Kórejskej republiky navštívia už dnes.

Bajánek opäť zdôraznil, že napriek medializovaným informáciám o údajnom víťazstve Slovenska v boji o nový závod Hyundai, sa medzi SR a druhým kandidátom Poľskom definitívne rozhodne až zhruba v polovici budúceho mesiaca. Tak ako Slovensko tento týždeň už totiž aj severného suseda navštívila rovnaká delegácia Hyundai a naviac podľa Bajánka predloženie finálnych ponúk zo strany oboch krajín prebehne priamo v juhokórejskom Soule až o dva či tri týždne. Slovenskú ponuku bude okrem Bajánka predkladať aj minister hospodárstva Pavol Rusko.

Minister financií SR Ivan Mikloš uviedol, že na piatkových rokovaniach s delegáciou Hyundai budú slovenskí predstavitelia informovať, prečo je Slovensko pre umiestnenie ich investície najvhodnejšie. Vyššia kompetentnosť v tomto smere je síce na ministrovi hospodárstva, ale investora budú podľa Mikloša zaujímať aj zmeny v slovenskom daňovom systéme, za ktorý je zodpovedný jeho rezort. SR pritom len od začiatku tohto roka cez zavedenie rovnej dane znížila daň z príjmu právnických osôb na 19 %.

Stredoeurópska investícia Hyundai bude podľa Bajánka predstavovať 40 až 60 miliárd Sk. Jej definitívny objem totiž bude ešte závisieť od rozhodnutia, aký typ automobilu sa tam bude naozaj vyrábať. Podľa informácií žilinskej regionálnej komory SOPK by ale malo ísť o auto Kia Picanto. Pri plnom rozbehu výroby 300 000 áut ročne, čo sa podľa Bajánka očakáva v roku 2008, by Slovensko v prípade svojho víťazstva vo výbere Hyundai mohlo očakávať vytvorenie nových celkovo 6 až 7 tisíc pracovných miest. Priamo v závode Hyundai by to bolo asi 3 500 miest a zvyšok u tuzemských dodávateľov v dostupnom okolí Žiliny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 637
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 282
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 511
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 844
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 068
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 947
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 939
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 480
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 460

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Sagan ide prvú klasiku v sezóne, s Kolářom jazdia v Belgicku

Vlani na pretekoch Omloop Het Nieuwsblad skončil Peter Sagan na druhom mieste.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

DOMOV

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop