nosť Hyundai vybrala Slovensko a Poľsko na konci novembra ako finálnych kandidátov, ktorí "porazili" favoritov ČR a Maďarsko v zápase o jednu z najväčších investícií "na zelenej lúke".
"Zdá sa, že Hyundai sa v rámci výberu lokality pre závod prikláňa ku Slovensku, hoci finálne rozhodnutie by malo byť známe v polovici februára," uviedol zdroj. Túto informáciu potvrdil iný zdroj zo spoločnosti Hyundai Motor slovami: "Zdá sa, že interne už spoločnosť Hyundai urobila rozhodnutie. Nemôžem zverejniť detaily, avšak Slovensko má konkurenčnú výhodu v oblasti pracovných nákladov." Oba zdroje odmietli uviesť ďalšie podrobnosti. Dodali iba, že kľúčoví predstavitelia spoločnosti Hyundai Motor a pridruženej automobilky Kia Motors Corp, ktorí vlani navštívili viaceré lokality v regióne, sú vo finálnej fáze výberu víťaza pre vybudovanie závodu.
Hyundai Motor plánuje vybudovať stredoeurópsky závod s cieľom posilniť svoje postavenie v Európe, kde zaznamenáva rýchly rast predaja. Nový závod bude mať pravdepodobne kapacitu aspoň 300 tisíc áut ročne, pričom výstavba by sa mala začať na začiatku roku 2005. (Pre porovnanie, bratislavský Volkswagen v súčasnosti vyrába 280-tisíc áut ročne.) Finanční investori na Slovensku netrpezlivo očakávajú oznámenie o lokalite, pričom pod vplyvom očakávaní výrazného ekonomického rastu a prílevu investícií vytlačili korunu na silnejšie úrovne o viac ako 1 % od začiatku roku.
(1 EUR = 40,641 SKK)