MOL yobral Slovnaftu výrobu Maditu, plasty rozšíril

Bratislava 13. januára (TASR) - Maďarský vlastník Slovnaftu, koncern MOL, presúva z tejto slovenskej rafinérie výrobu motorového oleja Madit do maďarského ...

Bratislava 13. januára (TASR) - Maďarský vlastník Slovnaftu, koncern MOL, presúva z tejto slovenskej rafinérie výrobu motorového oleja Madit do maďarského Komáromu. Naopak, vyššie tržby Slovnaft získa z modernizácie výroby polypropylénu, pri ktorej bol spoločnosťou MOL uprednostnený voči obdobným prevádzkam v Maďarsku.

Vedúci útvaru pre vzťahy s verejnosťou Slovnaftu Dušan Valúch o týchto dvoch rozhodnutiach vo vnútri koncernu MOL informuje s tým, že oleje Madit doteraz z tržieb slovenskej rafinérie tvorili asi 2-% podiel. Po modernizácii výroby polypropylénu s celkovými investíciami v objeme 5 miliárd Sk, ktorá plne nabehne do prevádzky začiatkom budúceho roka, sa doterajší asi 9 až 12-% podiel plastov na tržbách Slovnaftu dostane na úroveň 13 až 16 %. "Modernizácia výroby polypropylénu nám ročné tržby z plastov navýši v absolútnom vyjadrení o asi 3 miliardy Sk," hovorí Valúch.

MOL pritom produkciu Maditu do Komáromu presúva z dôvodu vyššej nákladovosti výroby v Slovnafte. "MOL tým sleduje udržanie konkurencieschopnosti Maditu. Ak by sme my pokračovali v jeho výrobe, museli by sme jeho ceny zvyšovať," hovorí Valúch s tým, že aj keď si Madit ešte aj vlani udržal najvyšší podiel na slovenskom trhu s motorovými olejmi, jeho predaje celkovo oproti roku 2002 poklesli o 17 % na objem o niečo viac ako 34 000 ton.

Presunom výroby tohto oleja do Maďarska stratí prácu na odstavených linkách Slovnaftu asi 80 zamestnancov. Ale z podniku bude musieť odísť len 40 ľudí a pre ostatných sa podľa Valúcha nájde práca na iných prevádzkach. Predaj olejov na Slovensku sa aj po presune ich výroby k južnému susedovi personálne posilní. Doteraz v marketingu olejov pracovalo podľa Valúcha v Slovnafte iba 17 ľudí. Po novom to bude až 45 pracovníkov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 750
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 991
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 228
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 360
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 339
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 913
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 621
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 556
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 462
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 862

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop