SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Klamlivú reklamu na Calgon určia laboratórne skúšky

Bratislava 12. januára (TASR) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) nemôže z doteraz získaných podkladov objektívne konštatovať, či vlani zverejnenú reklamu ...

Bratislava 12. januára (TASR) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) nemôže z doteraz získaných podkladov objektívne konštatovať, či vlani zverejnenú reklamu na výrobok Calgon možno považovať za klamlivú a zavádzajúcu. Preto musí v záujme objektívneho posúdenia iniciovať ďalšie skúšky v laboratóriu. "Tie posúdia účinnosť Calgonu a ostatných zmäkčovačov vody pri zabraňovaní v tvorbe vodného kameňa na výhrevných telesách pračiek," uviedla SOI svoje priebežné stanovisko k prípadu reklamy na Calgon, ktorú napadla Asociácia spotrebiteľov Slovenska (ASS).

Skryť Vypnúť reklamu

Podnet na overenie pravdivosti reklamy predložila ASS v októbri 2003 na základe výsledku testu účinnosti zmäkčenia vody, ktorý jej vykonal Výskumný ústav textilnej chémie v Žiline. Následne SOI zhodnotila podklady dodané ASS aj výrobcom Calgonu. V zákonom stanovenej 2-mesačnej lehote SOI na základe nich nemohla objektívne zistiť charakter reklamy, a preto bude pokračovať v šetrení. Na vlastné náklady dá urobiť ďalší test v certifikovanom laboratóriu na výrobok Calgon a na ostatné zmäkčovače vody. Až na základe týchto výsledkov SOI rozhodne o pravdivosti alebo klamlivosti reklamy na Calgon. Výsledok by mal byť známy asi do troch mesiacov.

V rozhovore pre TASR dnes predseda ASS Miloš Lauko opätovne zdôraznil, že "ASS robila test na zmäkčenie vody, čo aj prezentuje doteraz zverejňovaná reklama Calgonu tým, že sa porovnáva s ostatnými zmäkčovačmi vody". Podľa zákona o porovnávacej reklame, povedal, sa môžu porovnávať iba rovnaké vlastnosti rovnakých výrobkov, čiže Calgon sa sám zaradil medzi zmäkčovače vody. Zmäkčovanie vody je iba laický výraz pre znižovanie tvrdosti vody, pripomenul.

Skryť Vypnúť reklamu

Predmetom skúšok, ktorých výsledky sú obsiahnuté v protokole o skúške vykonanej v októbri, bolo stanovenie zmäkčovacej účinnosti prostriedkov na zmäkčovanie vody. Výrobok Calgon doteraz propaguje reklama vo forme televíznych spotov respektíve na obaloch samotných výrobkov, pričom nedeklaruje zmäkčujúce účinky, ale zabraňovanie tvorby vodného kameňa. Skutočnosť, že výrobok Calgon nemá deklarované účinky, teda nezabraňuje tvorbe vodného kameňa, nespochybnili ani spomínané výsledky skúšok z 30. októbra, čo dokazuje relevantný protokol. Obdobne to platí aj pre fotografie čistej ohrievacej špirály s textom "s Calgonom" a fotografiu zavápnenej špirály s textom "bez Calgonu" na obale výrobkov Calgon.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Nie je to len chlapská záležitosť
  4. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  7. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  2. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  3. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  4. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  5. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  6. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  7. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Novinka medzi prefabrikátmi
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 365
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 492
  3. Aká je chémia vôní 13 029
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 627
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 454
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 997
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 634
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 284
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 827
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 7 189
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Porovnanie Slovenska a Maďarska

Občas si nahovárame, že sme na tom s úrovňou demokracie a politickej zodpovednosti lepšie.

Bratislavský Aupark mení majiteľa. Cena prekoná všetky rekordy

Realitný obchod desaťročia je pred finalizáciou.

Ilustračné foto

Koronavírus: Pribudlo ďalších 32 obetí a takmer dvetisíc nakazených (minúta po minúte)

Antigénové testy odhalili ďalších 1 413 osôb s koronavírusom.

Predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová.
Komentár Branislava Benčata

Haščák nie je Penta? Nebláznite

Partneri počkali, kým sa boss stiahne potupne.

Neprehliadnite tiež

Talianska ekonomika klesne o takmer deväť percent, odhadujú analytici

Tretia najväčšia ekonomika eurozóny sa v roku 2021 by sa mala odraziť od dna.

Nosenie rúšok je v Taliansku povinné už aj vonku.

Výberové konanie na šéfa fondu rozvoja bývania vyhral terajší riaditeľ

Do výberového konania sa prihlásilo osem uchádzačov.

Ilustračné foto.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Polovica štátnych akcioviek vymenila šéfov. Netransparentne

Najférovejšie nových šéfov vyberali na ministerstve hospodárstva.

Práce na obchvate by mali byť dokončené v marci 2023.

Koalícia chce do ústavnej reformy vložiť aj zmeny pri dôchodkoch

Pozmeňujúci návrh má v pléne podať poslanec za hnutie Sme rodina.

Národná rada SR.