Klamlivú reklamu na Calgon určia laboratórne skúšky

Bratislava 12. januára (TASR) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) nemôže z doteraz získaných podkladov objektívne konštatovať, či vlani zverejnenú reklamu ...

Bratislava 12. januára (TASR) - Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) nemôže z doteraz získaných podkladov objektívne konštatovať, či vlani zverejnenú reklamu na výrobok Calgon možno považovať za klamlivú a zavádzajúcu. Preto musí v záujme objektívneho posúdenia iniciovať ďalšie skúšky v laboratóriu. "Tie posúdia účinnosť Calgonu a ostatných zmäkčovačov vody pri zabraňovaní v tvorbe vodného kameňa na výhrevných telesách pračiek," uviedla SOI svoje priebežné stanovisko k prípadu reklamy na Calgon, ktorú napadla Asociácia spotrebiteľov Slovenska (ASS).

Podnet na overenie pravdivosti reklamy predložila ASS v októbri 2003 na základe výsledku testu účinnosti zmäkčenia vody, ktorý jej vykonal Výskumný ústav textilnej chémie v Žiline. Následne SOI zhodnotila podklady dodané ASS aj výrobcom Calgonu. V zákonom stanovenej 2-mesačnej lehote SOI na základe nich nemohla objektívne zistiť charakter reklamy, a preto bude pokračovať v šetrení. Na vlastné náklady dá urobiť ďalší test v certifikovanom laboratóriu na výrobok Calgon a na ostatné zmäkčovače vody. Až na základe týchto výsledkov SOI rozhodne o pravdivosti alebo klamlivosti reklamy na Calgon. Výsledok by mal byť známy asi do troch mesiacov.

V rozhovore pre TASR dnes predseda ASS Miloš Lauko opätovne zdôraznil, že "ASS robila test na zmäkčenie vody, čo aj prezentuje doteraz zverejňovaná reklama Calgonu tým, že sa porovnáva s ostatnými zmäkčovačmi vody". Podľa zákona o porovnávacej reklame, povedal, sa môžu porovnávať iba rovnaké vlastnosti rovnakých výrobkov, čiže Calgon sa sám zaradil medzi zmäkčovače vody. Zmäkčovanie vody je iba laický výraz pre znižovanie tvrdosti vody, pripomenul.

Predmetom skúšok, ktorých výsledky sú obsiahnuté v protokole o skúške vykonanej v októbri, bolo stanovenie zmäkčovacej účinnosti prostriedkov na zmäkčovanie vody. Výrobok Calgon doteraz propaguje reklama vo forme televíznych spotov respektíve na obaloch samotných výrobkov, pričom nedeklaruje zmäkčujúce účinky, ale zabraňovanie tvorby vodného kameňa. Skutočnosť, že výrobok Calgon nemá deklarované účinky, teda nezabraňuje tvorbe vodného kameňa, nespochybnili ani spomínané výsledky skúšok z 30. októbra, čo dokazuje relevantný protokol. Obdobne to platí aj pre fotografie čistej ohrievacej špirály s textom "s Calgonom" a fotografiu zavápnenej špirály s textom "bez Calgonu" na obale výrobkov Calgon.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 014
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 809
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 946
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 645
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 138
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 101
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 955
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 601
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 145
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.