Informácie, ktoré sa objavili v niektorých médiách, sú podľa predstaviteľov spoločnosti zavádzajúce a nezakladajú sa na pravde.
Zo zverejnenej tlačovej správy vyplýva, že ST považujú tieto správy za dôsledok nepochopenia spôsobu, akým sa môže nadviazať spojenie medzi účastníkmi rozhovoru v rôznych telekomunikačných sieťach. Upozornili pritom, že tarifikácii podliehajú všetky hovory do mobilných sietí, ktoré neboli prijímateľom odmietnuté, ale aj tie, ktoré boli po odmietnutí presmerované do odkazovej schránky volaného účastníka. Pri niektorých typoch mobilných telefónov sa volajúcemu začne hovor spoplatňovať vtedy, keď volaný stlačí iné tlačidlo než to, ktoré je určené na jeho odmietnutie. To isté platí, ak sa spojenie týmto tlačidlom - na základe aktivovanej príslušnej služby - presmeruje do odkazovej schránky volaného. V obidvoch prípadoch si vysielajúca a prijímajúca sieť technickými prostriedkami vymenia správy, potvrdzujúce začatie a ukončenie spojenia. Na základe týchto správ sa hovor započíta volajúcemu účastníkovi v zmysle aktuálnej tarify.
TASR poskytla stanovisko Renáta Králiková z Odboru externej komunikácie ST.