SME
Streda, 12. máj, 2021 | Meniny má PankrácKrížovkyKrížovky

Šéf Ifo varuje, že prekročenie kurzu 1,3 USD/EUR ohrozí nemeckých exportérov

Berlín 5. januára (TASR) - Nárast eura voči doláru nad úroveň 1,30 USD/EUR poškodí záujmy nemeckých exportérov a môže ohroziť naplnenie prognóz rastu.

Uviedol to dnes v interview pre nemecký denník Berliner Zeitung šéf renomovaného ekonomického inštitútu Ifo Hans-Werner Sinn.

V prípade prekročenia uvedenej hranice výmenného kurzu nastanú pre exportérov skutočné ťažké časy, uviedol Sinn, ktorý tak potvrdil názor nemeckých firiem. Tí sa v nedávnom prieskume vyslovili, že sa obávajú o zisky aj napriek možnosti zvýšeného rizikového krytia voči kurzovým efektom.

Euro dnes dosiahlo nové maximum 1,2672 USD/EUR. Sinn ďalej varuje, že ďalšie posilňovanie jednotnej meny môže ohroziť zotavovanie nemeckej ekonomiky. Ohrozenie exportérov môže v makroekonomickom ponímaní znamenať nenaplnenie najnovšej prognózy zhruba 2-% rastu HDP Nemecka na tento rok.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala agentúra Reuters.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. Toto je budúcnosť dopravy. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  5. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  6. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  8. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  2. Čerstvá dvojnásobná mamička porovnáva pôrod v Nemecku
  3. Tretia generácia očných špecialistov prichádza do Košíc
  4. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania
  5. Chcete, aby mali školáci Čerstvé hlavičky? Hlasujte
  6. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov
  7. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  8. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  9. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  10. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  1. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 769
  2. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 14 070
  3. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 11 533
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 11 397
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 7 410
  6. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 6 933
  7. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 6 022
  8. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 5 615
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 343
  10. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy 5 211
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovory ZKH: Ján Mičovský.

Ján Mičovský podporuje Kolíkovú, chybu v Matovičovi nevidí.

11. máj
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Matovič by mal ubrať plyn

Peter Tkačenko

"Normálny" Matovič je možno oxymoron, ale občania by ho ocenili.

3 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský (nominant OĽaNO).

Súhlas už dala aj ruská strana.

5 h

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy a výstavby SR Andrej Doležal.

Ekonomická situácia bratislavského letiska je podľa ministra katastrofálna.

2 h
Premiér Eduard Heger a minister hospodárstva Richard Sulík.

Úlohou bol pôvodne poverený minister Sulík.

2 h
Zľava uprostred: Minister financií SR Igor Matovič, predseda vlády SR Eduard Heger a minister vnútra SR Roman Mikulec počas rokovania 8. schôdze vlády SR.

Vyplýva to z návrhu novely zákona o štátnom rozpočte.

3 h
Zamestnanec s rúškom na tvári chodí po výrobnej hale v najväčšom závode nemeckej automobilky Volkswagen, ktorý obnovil výrobu po koronavírusovej odstávke v meste Wolfsburg.

Dôvodom obmedzenia boli chýbajúce diely.

4 h