Kvôli euru dávajú Nemci vyššie sprepitné

Hamburg 4. januára (TASR) - Nemecký profesor marketingu Claudius Schmitz odhalil, že zavedenie eura spôsobilo zaujímavý fenomén: zákazníci dávajú až absurdne ...

Hamburg 4. januára (TASR) - Nemecký profesor marketingu Claudius Schmitz odhalil, že zavedenie eura spôsobilo zaujímavý fenomén: zákazníci dávajú až absurdne vysoké prepitné.

Mnohí ľudia hovoria "Nechajte si drobné" len preto, že nechcú vyzerať ako lakomci. No podľa profesorových zistení, o ktorých píše dnešné vydanie denníka Bild am Sonntag, takéto správanie vedie k tomu, že spotrebitelia častokrát nechajú aj 20-percentné prepitné.

Bežne sa to stáva napríklad v kaviarňach, kde si človek kúpi kávu za 2,5 eura, no čašníkovi nechá plné tri eurá. Je tomu tak preto, že jedno euro má oveľa vyššiu hodnotu, než mala jednotka väčšiny národných mien, ktoré nahradilo.

Vo väčšine Európy pritom nechávajú ľudia čašníkom a taxikárom prepitné v priemernej výške 10 percent. Profesor Schmitz, ktorý vyučuje na univerzite v Gelsenkirchene, preto svojim krajanom radí, aby si brali príklad od ostatných Európanov a riadili sa ich štandardnými praktikami: trvajte na tom, aby vám vydali drobné, a až potom sa rozhodnite, koľko z nich necháte ako prepitné.

Na rozdiel od tohto distingvovaného prístupu je totiž v Nemecku bežnou praktikou nahlas zakričať čašníkovi "Nechajte si drobné" alebo "Zaokrúhlite to na celé... eurá".

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 605
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 540
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 298
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 856
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 967
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 091
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 034
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 619

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.