Praha 1.októbra (TASR) - Nestlé Čokoládovny, a. s., a Nestlé Food, s. r. o., nahradí od dnešného dňa jeden podnik - s. r. o. Nestlé Česko. Informoval o tom riaditeľ vonkajších vzťahov novej spoločnosti Martin Walter.
Cieľom tohto spojenia je podľa neho zjednodušenie a spriehľadnenie administratívy podnikania a spolupráce so zákazníkmi, dodávateľmi a spotrebiteľmi. Predpokladaný obrat novej spoločnosti na konci tohto roka presahuje 7 miliárd Kč, Nestlé Česko by sa tak mala zaradiť medzi popredné potravinárske firmy v ČR.
"Tento krok je dôležitým predpokladom pre ďalšie zvýšenie pružnosti a efektivity nášho podnikania v Českej republike. Pre našu spoločnosť je prioritou dosiahnuť takú úroveň medzinárodnej konkurencieschopnosti, ktorá umožní firme úspešne súťažiť na vnútornom trhu rozšírenej Európskej únie," uviedol v tejto súvislosti generálny riaditeľ Nestlé Česko Bruno Le Ciclé.
Švajčiarska potravinárska spoločnosť Nestlé vstúpila na český trh výroby cukroviniek ako strategický investor začiatkom 90. rokov. Odvtedy tu investovala 5 miliárd Kč. V ČR vyrába Nestlé čokoládové a nečokoládové cukrovinky pod tradičnými domácimi značkami ako Orion, Deli, Bon Pari, JoJo, Sfinx, Hašlerky či iné.
K 1. októbru sa premenovala aj najväčšia slovenská potravinárska spoločnosť Nestlé Food, s. r. o., Prievidza, na Nestlé Slovensko, s. r. o. Nestlé na Slovensku vyrába predovšetkým kulinárske výrobky a džemy pod značkami Maggi a Carpathia. Činnosť spoločností Nestlé na českom a slovenskom trhu koordinuje od roku 1999 spoločný manažment.
* tan gl