Ako ďalej TASR informoval hovorca spoločnosti Miloš Čikovský, dôvodom je budúcoročný nárast DPH o 5 %, rast cien energií, ako aj snaha znižovať nároky verejnej dopravy na štátny rozpočet. Podľa návrhu cenového výmeru Ministerstva financií (MF) SR sa tiež znižuje výška zliav na týždenné a mesačné cestovné lístky pre žiakov, na ktoré prispieva štát. ZSSK upravuje od 1. januára 2004 aj podmienky pre poskytovanie komerčných zliav.
K zmene dôjde tiež u traťových predplatných cestovných lístkov. Cestovanie v prvých piatich tarifných pásmach, teda do vzdialenosti 25 kilometrov, bude výhodnejšie ako cestovanie na celé, prípadne spiatočné cestovné lístky. Od januára sa však už nebudú vydávať traťové predplatné lístky na Tatranskej elektrickej železnici a Ozubnicovej železnici, kde ZSSK zavádza samoobslužný výpravný systém.
S Českými dráhami sa ZSSK dohodla na vzájomnom uznávaní preukazov na zľavu Junior RailPlus a Senior, zľavu z cestovného si budú môcť v ČR uplatniť aj slovenskí občania nad 70 rokov.