zväzov dopravy, pôšt a telekomunikácií (AZDPT) a Zväzu zamestnávateľov dopravy, pôšt a telekomunikácií (ZZDPT) SR uviedol prezident zamestnávateľského zväzu Ladislav Saxa, doprava napriek tomu, že dostáva nemalé prostriedky zo štátneho rozpočtu svojho gestora nemá. Podľa neho však nejde len o dopravu ako takú, ale aj o telekomunikácie a informačný sektor.
Podľa štátneho tajomníka MDPT Jána Kotuľu by bol gestorský výbor pre rozvoj dopravy na Slovensku prínosom. V súčasnosti totiž na pôde parlamentu dopravu zastrešuje len komisia podliehajúca hospodárskemu výboru. Kotuľa ďalej uviedol, že bude informovať politické orgány o návrhoch tripartitných partnerov na vznik takéhoto gestorského výboru na parlamentnej pôde.
Generálna porada vo štvrtok takisto vyhodnocovala uplynulý rok z pohľadu tripartitných partnerov. Ako uviedol Kotuľa, tento rok bol z pohľadu rezortu dopravy veľmi ťažký, pričom rok 2004 bude aj vzhľadom na vstup do Európskej únie pre rezort dopravy ešte ťažší. Významnými zmenami, ktoré sa uskutočnia v budúcom roku bude transformácia Slovenskej správy letísk, Slovenskej správy ciest, Slovenskej pošty ako aj pokračovanie transformácie oboch železničných spoločností. Rezort dopravy chce pri prijímaní legislatívnych noriem dotýkajúcich sa dopravy na Slovensku úzko spolupracovať so zástupcami zamestnávateľov a zamestnancov z oblasti dopravy, pôšt a telekomunikácií. "V určitých oblastiach bude ťažké nájsť kompromis, ale je potrebné ho hľadať," dodal Kotuľa.
Ako uviedol prezident AZDPT Schmidt, v tomto roku boli v rezorte dopravy isté sociálne konflikty, ako napríklad štrajk železničiarov na začiatku roku. O to väčší význam nadobúda generálna dohoda, na ktorej sa vo štvrtok zúčastnené strany dohodli. "Mala by pomôcť predísť sociálnym konfliktom v budúcom roku," dodal Schmidt. Podľa neho je dôležité, aby mali odborári možnosť zúčastňovať sa na príprave legislatívnych noriem pre oblasť dopravy. V súčasnosti by sa mala definovať dopravná politika štátu a presunúť diskusiu o doprave z politickej na odbornú rovinu.