Bratislava 7. decembra (TASR) - Ak sa má Slovensko výraznejšie zviditeľniť vo svete a ak má stratiť nálepku Slovinska, malo by byť prezentované v kontexte so strednou Európu, Dunajom a Viedňou. Je najvyšší čas, aby si Slovensko a Bratislava silnejšie budovali vlastnú značku a imidž.
Výkonná riaditeľka Asociácie cestovného ruchu krajín strednej Európy (CECTA) Jill Wilsonová to odporúčala 160 zástupcom hotelov, reštaurácií a cafetérií - Horeca - i cestovného ruchu, ktorí sa minulý týždeň zúčastnili na 1. konferencie trhu Horeca v Bratislave. Medzi prednášateľmi boli majitelia a prevádzkovatelia ubytovacích a gastronomických zariadení, miestnych zastupiteľstiev a dodávateľov pre segment Horeca.
Vzhľadom na to, že Wilsonová niekoľkokrát navštívila SR a má zmapované jeho oblasti rozvoja turizmu, vyzdvihla strategickú polohu Slovenska a zlepšovanie dostupnosti krajiny pre zahraničných návštevníkov. K tomu podľa jej slov významne prispela aj širšia ponuka medzinárodných letov. Napriek tomu však riaditeľka za najdôležitejší nástroj marketingu považuje budovanie značky. Ako povedala, Paríž je značka, Francúzsko je značka, Londýn je značka, Veľká Británia je značka, a tak by to malo byť aj so Slovenskom, Bratislavou a inými mestami. "Budovať imidž mesta je leitmotívom. Tak, ako má Londýn červené poschodové autobusy či neobvykle oblečených policajtov, tak by si aj Slovensko a Bratislava mali vytvárať svoj obraz." Ich propagácii môže silne napomôcť blízkosť Viedne, jej svetový zvuk ako metropoly histórie a kultúry, turistické možnosti Dunaja a špecifiká krajín strednej Európy. "Aj to sa dá cielene využiť pri zvyšovaní povedomia o Slovensku a snahe prilákať záujem zahraničných turistov." Súbežne s tým, pokračovala Wilsonová, sa musí zvyšovať ponuka ubytovacích a stravovacích kapacít aj na Slovensku, lebo turistov stabilne pritiahne iba hotel a reštaurácia s vysokou kvalitou a pridanou hodnotou poskytovaných služieb. Platí to v Paríži, Londýne a bude aj v Bratislave.
Členom CECTA sa SR stala 17. januára 2001, jej členskými krajinami sú aj Rakúsko, Nemecko, ČR, Maďarsko a Poľsko. Reprezentantom turistických agentúr na Slovensku je Slovenská agentúra pre cestovný ruch ako príspevková organizácia Ministerstva hospodárstva SR.