SR sa má vo svete prezentovať v kontexte so strednou Európou, Dunajom a Viedňou

Bratislava 7. decembra (TASR) - Ak sa má Slovensko výraznejšie zviditeľniť vo svete a ak má stratiť nálepku Slovinska, malo by byť prezentované v kontexte ...

Bratislava 7. decembra (TASR) - Ak sa má Slovensko výraznejšie zviditeľniť vo svete a ak má stratiť nálepku Slovinska, malo by byť prezentované v kontexte so strednou Európu, Dunajom a Viedňou. Je najvyšší čas, aby si Slovensko a Bratislava silnejšie budovali vlastnú značku a imidž.

Výkonná riaditeľka Asociácie cestovného ruchu krajín strednej Európy (CECTA) Jill Wilsonová to odporúčala 160 zástupcom hotelov, reštaurácií a cafetérií - Horeca - i cestovného ruchu, ktorí sa minulý týždeň zúčastnili na 1. konferencie trhu Horeca v Bratislave. Medzi prednášateľmi boli majitelia a prevádzkovatelia ubytovacích a gastronomických zariadení, miestnych zastupiteľstiev a dodávateľov pre segment Horeca.

Vzhľadom na to, že Wilsonová niekoľkokrát navštívila SR a má zmapované jeho oblasti rozvoja turizmu, vyzdvihla strategickú polohu Slovenska a zlepšovanie dostupnosti krajiny pre zahraničných návštevníkov. K tomu podľa jej slov významne prispela aj širšia ponuka medzinárodných letov. Napriek tomu však riaditeľka za najdôležitejší nástroj marketingu považuje budovanie značky. Ako povedala, Paríž je značka, Francúzsko je značka, Londýn je značka, Veľká Británia je značka, a tak by to malo byť aj so Slovenskom, Bratislavou a inými mestami. "Budovať imidž mesta je leitmotívom. Tak, ako má Londýn červené poschodové autobusy či neobvykle oblečených policajtov, tak by si aj Slovensko a Bratislava mali vytvárať svoj obraz." Ich propagácii môže silne napomôcť blízkosť Viedne, jej svetový zvuk ako metropoly histórie a kultúry, turistické možnosti Dunaja a špecifiká krajín strednej Európy. "Aj to sa dá cielene využiť pri zvyšovaní povedomia o Slovensku a snahe prilákať záujem zahraničných turistov." Súbežne s tým, pokračovala Wilsonová, sa musí zvyšovať ponuka ubytovacích a stravovacích kapacít aj na Slovensku, lebo turistov stabilne pritiahne iba hotel a reštaurácia s vysokou kvalitou a pridanou hodnotou poskytovaných služieb. Platí to v Paríži, Londýne a bude aj v Bratislave.

Členom CECTA sa SR stala 17. januára 2001, jej členskými krajinami sú aj Rakúsko, Nemecko, ČR, Maďarsko a Poľsko. Reprezentantom turistických agentúr na Slovensku je Slovenská agentúra pre cestovný ruch ako príspevková organizácia Ministerstva hospodárstva SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 175
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 177
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 840
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 587
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 079
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 012
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 992
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 597
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 142
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 709

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KULTÚRA

Besson sa chytil do vlastnej pasce. Valerian nič nové nepriniesol

Najviac dostane ten, kto nič nečaká.

TECH

S partnerom nezdieľate iba posteľ, máte rovnaké baktérie

Mikroflóra z vnútra stehien odhalí vaše pohlavie.

Neprehliadnite tiež

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.

Získať hypotéku je čoraz ťažšie. Čo sa zmenilo?

Banky sa musia pri schvaľovaní hypotéky viac zameriavať a skúmať finančnú situáciu klientov.

Volkswagen, BMW, Audi sú podozrivé z kartelu, zrejme sa dohadovali na cene

Nemecký týždenník Der Spiegel informoval o vzájomnej dohode niekoľkých automobiliek. Mali sa dohadovať na cene aj prístupe.

V Česku sťahujú kečup kvôli nižšiemu obsahu rajčín

Z nevyhovujúcej šarže výrobku bolo na trhu viac ako 14-tisíc kusov.