SR sa má vo svete prezentovať v kontexte so strednou Európou, Dunajom a Viedňou

Bratislava 7. decembra (TASR) - Ak sa má Slovensko výraznejšie zviditeľniť vo svete a ak má stratiť nálepku Slovinska, malo by byť prezentované v kontexte ...

Bratislava 7. decembra (TASR) - Ak sa má Slovensko výraznejšie zviditeľniť vo svete a ak má stratiť nálepku Slovinska, malo by byť prezentované v kontexte so strednou Európu, Dunajom a Viedňou. Je najvyšší čas, aby si Slovensko a Bratislava silnejšie budovali vlastnú značku a imidž.

Výkonná riaditeľka Asociácie cestovného ruchu krajín strednej Európy (CECTA) Jill Wilsonová to odporúčala 160 zástupcom hotelov, reštaurácií a cafetérií - Horeca - i cestovného ruchu, ktorí sa minulý týždeň zúčastnili na 1. konferencie trhu Horeca v Bratislave. Medzi prednášateľmi boli majitelia a prevádzkovatelia ubytovacích a gastronomických zariadení, miestnych zastupiteľstiev a dodávateľov pre segment Horeca.

Vzhľadom na to, že Wilsonová niekoľkokrát navštívila SR a má zmapované jeho oblasti rozvoja turizmu, vyzdvihla strategickú polohu Slovenska a zlepšovanie dostupnosti krajiny pre zahraničných návštevníkov. K tomu podľa jej slov významne prispela aj širšia ponuka medzinárodných letov. Napriek tomu však riaditeľka za najdôležitejší nástroj marketingu považuje budovanie značky. Ako povedala, Paríž je značka, Francúzsko je značka, Londýn je značka, Veľká Británia je značka, a tak by to malo byť aj so Slovenskom, Bratislavou a inými mestami. "Budovať imidž mesta je leitmotívom. Tak, ako má Londýn červené poschodové autobusy či neobvykle oblečených policajtov, tak by si aj Slovensko a Bratislava mali vytvárať svoj obraz." Ich propagácii môže silne napomôcť blízkosť Viedne, jej svetový zvuk ako metropoly histórie a kultúry, turistické možnosti Dunaja a špecifiká krajín strednej Európy. "Aj to sa dá cielene využiť pri zvyšovaní povedomia o Slovensku a snahe prilákať záujem zahraničných turistov." Súbežne s tým, pokračovala Wilsonová, sa musí zvyšovať ponuka ubytovacích a stravovacích kapacít aj na Slovensku, lebo turistov stabilne pritiahne iba hotel a reštaurácia s vysokou kvalitou a pridanou hodnotou poskytovaných služieb. Platí to v Paríži, Londýne a bude aj v Bratislave.

Členom CECTA sa SR stala 17. januára 2001, jej členskými krajinami sú aj Rakúsko, Nemecko, ČR, Maďarsko a Poľsko. Reprezentantom turistických agentúr na Slovensku je Slovenská agentúra pre cestovný ruch ako príspevková organizácia Ministerstva hospodárstva SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  2. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  6. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  7. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  10. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 305
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 311
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 922
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 013
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 967
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 489
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 484
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 428
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 116
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 691

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti ani základné úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

DOMOV

Desať vecí, ktoré treba vedieť o osýpkach

V štyroch krajoch nefunguje proti ochoreniu kolektívna imunita.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

Neprehliadnite tiež

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Richter si pýta doklad, ktorí mu nemôžu dať

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop