SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Rezort dopravy pri výstavbe diaľnic postupuje v súlade s dohotnutými prioritami

Banská Bystrica 19.februára (TASR) - Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR v spolupráci so Slovenskou správou ciest (SSC), ráta s celkovými nákladmi približne 65

miliárd Sk. Šéf rezortu dopravy Jozef Macejko zdôraznil dnes v Banskej Bystrici, že vzhľadom na finančné možnosti štátu a náročnosť budovania diaľnic a ciest neustále optimalizujú jednotlivé riešenia navrhovanej koncepcie. Výsledkom toho je aj nahrádzanie mnohých tunelových riešení inými.

Minister vyslovil presvedčenie, že vláda SR projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nasledujúce 3 roky s výhľadom do roku 2006 schváli. Podľa jeho názoru ho spracovali dobre a vyvážene, zohľadniac potreby jednotlivých regiónov. Vládny kabinet mal návrh koncepcie posudzovať už 31. januára 2001. Vynechal ho z programu, pretože ho dovtedy nestihla prerokovať tripartita. Tá uvedený materiál posúdila na poslednom zasadnutí a uložila ministrovi J. Macejkovi a ministerke financií SR Brigite Schmögnerovej hľadať dodatočné zdroje na možné urýchlenie postupu prác na projektovaných stavbách.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri výstavbe rýchlostných ciest v Banskobystrickom kraji, konštatoval J. Macejko zhodne s prednostom banskobystrického Krajského úradu (KÚ), rezort dopravy postupuje v súlade s dohodnutými prioritami s KÚ. Potvrdili to počas minuloročného výjazdového zasadnutia vlády SR v Banskobystrickom kraji. Rozpory môžu vznikať podľa ministra iba v tempe výstavby, čo však závisí od finančných možností štátu. Pripomenul, že diaľnicu budujú a dokončujú na trase medzinárodných koridorov Žilina-poľská hranica a Žilina-Poprad-Košice-ukrajinská hranica. Doplnkovú sieť rýchlostných komunikácií budú stavať v zmysle nového projektu. "Keby sme dnes prestali budovať diaľnice a cesty v trasách projekčne a finančne pripravených koridorov a začali realizovať nejaké iné riešenie, zastavíme rozvoj dopravy na dva až tri roky. Príprava budovania akéhokoľvek diaľničného úseku trvá najmenej tri roky," zdôraznil J. Macejko.

Skryť Vypnúť reklamu

V navrhovanej koncepcii rýchlostných ciest sú z hľadiska Banskobystrického kraja najvýznamnejšie R1 Trnava-Nitra-Banská Bystrica, R2 Trenčín-Prievidza-Zvolen-Rimavská Sobota-Rožňava- Košice a R3 Šahy-Zvolen-Martin-Trstená. Odporcovia z nich najviac pripomienkujú R3, ktorú by mali podľa nich v úseku Zvolen-Trstená viesť naďalej v trase súčasnej cesty E77 cez Donovaly. V tejto súvislosti J. Macejko konštatoval, že platná Koncepcia územného rozvoja Slovenska odporúča trasu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly-Ružomberok presmerovať do trasy Banská Bystrica-Turčianske Teplice-Martin- Ružomberok respektíve Zvolen-Kremnica-Turčianske Teplice. Podobne záväzná časť Územného plánu veľkého územného celku Banskobystrického kraja definuje cestu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly ako dvojpruhovú cestu s vylúčením kamiónovej dopravy z titulu ochrany vodných zdrojov. Nový projekt je v zásadnom súlade s oboma dokumentáciami.

Skryť Vypnúť reklamu

Z hľadiska priorít rozvoja rýchlostných ciest považuje MDPT SR za dôležité pokračovať vo výstavbe cesty R1 v úseku Hronský Beňadik- Šášovské Podhradie v celkovej dĺžke 42 kilometrov. Celkové náklady na jeho realizáciu predstavujú v súčasných cenách 11,7 miliardy Sk. Po Žarnovicu ho predpokladajú dokončiť v roku 2004. Úsek Budča-Kováčová s dĺžkou 3 kilometre tvorí homogenizáciu rýchlostnej cesty a plánujú ho začať stavať v roku 2002 a ukončiť v roku 2004. Na ceste R3 považuje ministerstvo za prioritné riešiť úseky s nevyhovujúcimi stavebno-dopravnými parametrami s veľkou nehodovosťou - obchvat Tornale s termínom začatia v roku 2002 a Ožďany s termínom začatia v roku 2004.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nie je to len chlapská záležitosť
  2. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  6. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  7. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  2. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  3. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  4. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  5. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  6. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  7. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  8. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  9. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  10. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 514
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 580
  3. Aká je chémia vôní 13 167
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 679
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 541
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 077
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 685
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 280
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 897
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 7 528
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lučanský je na NAKA už hodiny, usvedčujú ho kajúcnici

Zadržali ho po tom, ako prišiel na dohodnutý výsluch.

Bývalý policajný prezident Milan Lučanský.
Ilustračné foto
CYNICKÁ OBLUDA

Porovnanie Slovenska a Maďarska

Občas si nahovárame, že sme na tom s úrovňou demokracie a politickej zodpovednosti lepšie.

DNES PÍŠE MATÚŠ RITOMSKÝ

Je psou povinnosťou premiéra uisťovať nás, že vláda vydrží

Matovič sa správa, akoby už ani nebol predsedom vlády.

Publicista Matúš Ritomský.

Neprehliadnite tiež

V novembri zbankrotovalo najviac ľudí v Bratislavskom kraji

V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide o nárast o vyše 136 percent.

Zamestnanci si prilepšia ešte pred Vianocami.
Ilustračné foto

Heger: Rozpočtovanie musí byť o investíciách do kvalitných služieb pre občanov

Ministerstvo financií k programovému rozpočtovaniu zverejňuje štúdiu

Minister financií SR Eduard Heger (OĽaNO).

Nechcem byť hrobárom slovenských železníc, vyhlásil Doležal

Minister verí, že koalícia nájde peniaze na modernizáciu železníc aj rekonštrukciu ciest.

Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina).