Rezort dopravy pri výstavbe diaľnic postupuje v súlade s dohotnutými prioritami

Banská Bystrica 19.februára (TASR) - Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR v spolupráci so Slovenskou správou ciest (SSC), ráta s celkovými nákladmi približne 65

miliárd Sk. Šéf rezortu dopravy Jozef Macejko zdôraznil dnes v Banskej Bystrici, že vzhľadom na finančné možnosti štátu a náročnosť budovania diaľnic a ciest neustále optimalizujú jednotlivé riešenia navrhovanej koncepcie. Výsledkom toho je aj nahrádzanie mnohých tunelových riešení inými.

Minister vyslovil presvedčenie, že vláda SR projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nasledujúce 3 roky s výhľadom do roku 2006 schváli. Podľa jeho názoru ho spracovali dobre a vyvážene, zohľadniac potreby jednotlivých regiónov. Vládny kabinet mal návrh koncepcie posudzovať už 31. januára 2001. Vynechal ho z programu, pretože ho dovtedy nestihla prerokovať tripartita. Tá uvedený materiál posúdila na poslednom zasadnutí a uložila ministrovi J. Macejkovi a ministerke financií SR Brigite Schmögnerovej hľadať dodatočné zdroje na možné urýchlenie postupu prác na projektovaných stavbách.

Pri výstavbe rýchlostných ciest v Banskobystrickom kraji, konštatoval J. Macejko zhodne s prednostom banskobystrického Krajského úradu (KÚ), rezort dopravy postupuje v súlade s dohodnutými prioritami s KÚ. Potvrdili to počas minuloročného výjazdového zasadnutia vlády SR v Banskobystrickom kraji. Rozpory môžu vznikať podľa ministra iba v tempe výstavby, čo však závisí od finančných možností štátu. Pripomenul, že diaľnicu budujú a dokončujú na trase medzinárodných koridorov Žilina-poľská hranica a Žilina-Poprad-Košice-ukrajinská hranica. Doplnkovú sieť rýchlostných komunikácií budú stavať v zmysle nového projektu. "Keby sme dnes prestali budovať diaľnice a cesty v trasách projekčne a finančne pripravených koridorov a začali realizovať nejaké iné riešenie, zastavíme rozvoj dopravy na dva až tri roky. Príprava budovania akéhokoľvek diaľničného úseku trvá najmenej tri roky," zdôraznil J. Macejko.

V navrhovanej koncepcii rýchlostných ciest sú z hľadiska Banskobystrického kraja najvýznamnejšie R1 Trnava-Nitra-Banská Bystrica, R2 Trenčín-Prievidza-Zvolen-Rimavská Sobota-Rožňava- Košice a R3 Šahy-Zvolen-Martin-Trstená. Odporcovia z nich najviac pripomienkujú R3, ktorú by mali podľa nich v úseku Zvolen-Trstená viesť naďalej v trase súčasnej cesty E77 cez Donovaly. V tejto súvislosti J. Macejko konštatoval, že platná Koncepcia územného rozvoja Slovenska odporúča trasu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly-Ružomberok presmerovať do trasy Banská Bystrica-Turčianske Teplice-Martin- Ružomberok respektíve Zvolen-Kremnica-Turčianske Teplice. Podobne záväzná časť Územného plánu veľkého územného celku Banskobystrického kraja definuje cestu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly ako dvojpruhovú cestu s vylúčením kamiónovej dopravy z titulu ochrany vodných zdrojov. Nový projekt je v zásadnom súlade s oboma dokumentáciami.

Z hľadiska priorít rozvoja rýchlostných ciest považuje MDPT SR za dôležité pokračovať vo výstavbe cesty R1 v úseku Hronský Beňadik- Šášovské Podhradie v celkovej dĺžke 42 kilometrov. Celkové náklady na jeho realizáciu predstavujú v súčasných cenách 11,7 miliardy Sk. Po Žarnovicu ho predpokladajú dokončiť v roku 2004. Úsek Budča-Kováčová s dĺžkou 3 kilometre tvorí homogenizáciu rýchlostnej cesty a plánujú ho začať stavať v roku 2002 a ukončiť v roku 2004. Na ceste R3 považuje ministerstvo za prioritné riešiť úseky s nevyhovujúcimi stavebno-dopravnými parametrami s veľkou nehodovosťou - obchvat Tornale s termínom začatia v roku 2002 a Ožďany s termínom začatia v roku 2004.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 800
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 409
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 435
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 924
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 973
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 804
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 593
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 476
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 514
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?

Neprehliadnite tiež

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop