Rezort dopravy pri výstavbe diaľnic postupuje v súlade s dohotnutými prioritami

Banská Bystrica 19.februára (TASR) - Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR v spolupráci so Slovenskou správou ciest (SSC), ráta s celkovými nákladmi približne 65

miliárd Sk. Šéf rezortu dopravy Jozef Macejko zdôraznil dnes v Banskej Bystrici, že vzhľadom na finančné možnosti štátu a náročnosť budovania diaľnic a ciest neustále optimalizujú jednotlivé riešenia navrhovanej koncepcie. Výsledkom toho je aj nahrádzanie mnohých tunelových riešení inými.

Minister vyslovil presvedčenie, že vláda SR projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na nasledujúce 3 roky s výhľadom do roku 2006 schváli. Podľa jeho názoru ho spracovali dobre a vyvážene, zohľadniac potreby jednotlivých regiónov. Vládny kabinet mal návrh koncepcie posudzovať už 31. januára 2001. Vynechal ho z programu, pretože ho dovtedy nestihla prerokovať tripartita. Tá uvedený materiál posúdila na poslednom zasadnutí a uložila ministrovi J. Macejkovi a ministerke financií SR Brigite Schmögnerovej hľadať dodatočné zdroje na možné urýchlenie postupu prác na projektovaných stavbách.

Pri výstavbe rýchlostných ciest v Banskobystrickom kraji, konštatoval J. Macejko zhodne s prednostom banskobystrického Krajského úradu (KÚ), rezort dopravy postupuje v súlade s dohodnutými prioritami s KÚ. Potvrdili to počas minuloročného výjazdového zasadnutia vlády SR v Banskobystrickom kraji. Rozpory môžu vznikať podľa ministra iba v tempe výstavby, čo však závisí od finančných možností štátu. Pripomenul, že diaľnicu budujú a dokončujú na trase medzinárodných koridorov Žilina-poľská hranica a Žilina-Poprad-Košice-ukrajinská hranica. Doplnkovú sieť rýchlostných komunikácií budú stavať v zmysle nového projektu. "Keby sme dnes prestali budovať diaľnice a cesty v trasách projekčne a finančne pripravených koridorov a začali realizovať nejaké iné riešenie, zastavíme rozvoj dopravy na dva až tri roky. Príprava budovania akéhokoľvek diaľničného úseku trvá najmenej tri roky," zdôraznil J. Macejko.

V navrhovanej koncepcii rýchlostných ciest sú z hľadiska Banskobystrického kraja najvýznamnejšie R1 Trnava-Nitra-Banská Bystrica, R2 Trenčín-Prievidza-Zvolen-Rimavská Sobota-Rožňava- Košice a R3 Šahy-Zvolen-Martin-Trstená. Odporcovia z nich najviac pripomienkujú R3, ktorú by mali podľa nich v úseku Zvolen-Trstená viesť naďalej v trase súčasnej cesty E77 cez Donovaly. V tejto súvislosti J. Macejko konštatoval, že platná Koncepcia územného rozvoja Slovenska odporúča trasu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly-Ružomberok presmerovať do trasy Banská Bystrica-Turčianske Teplice-Martin- Ružomberok respektíve Zvolen-Kremnica-Turčianske Teplice. Podobne záväzná časť Územného plánu veľkého územného celku Banskobystrického kraja definuje cestu E77 v úseku Banská Bystrica- Donovaly ako dvojpruhovú cestu s vylúčením kamiónovej dopravy z titulu ochrany vodných zdrojov. Nový projekt je v zásadnom súlade s oboma dokumentáciami.

Z hľadiska priorít rozvoja rýchlostných ciest považuje MDPT SR za dôležité pokračovať vo výstavbe cesty R1 v úseku Hronský Beňadik- Šášovské Podhradie v celkovej dĺžke 42 kilometrov. Celkové náklady na jeho realizáciu predstavujú v súčasných cenách 11,7 miliardy Sk. Po Žarnovicu ho predpokladajú dokončiť v roku 2004. Úsek Budča-Kováčová s dĺžkou 3 kilometre tvorí homogenizáciu rýchlostnej cesty a plánujú ho začať stavať v roku 2002 a ukončiť v roku 2004. Na ceste R3 považuje ministerstvo za prioritné riešiť úseky s nevyhovujúcimi stavebno-dopravnými parametrami s veľkou nehodovosťou - obchvat Tornale s termínom začatia v roku 2002 a Ožďany s termínom začatia v roku 2004.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.