ého ústavu Slovenskej akadémie vied. Presun daňovej zaťaženosti z priamych daní na nepriame podľa neho na jednej strane zvýši hospodársky rast, na druhej strane ho však brzdí, pretože pokles priamych daní zvýši ponuku a prílev investícií do ekonomiky, no nárast nepriamych daní zvýši spotrebiteľské ceny a tak poklesne domáci dopyt. Ekonomiku tak bude musieť podľa neho pravdepodobne potiahnuť zahraničný obchod, ktorý je však vzhľadom na recesiu na okolitých trhoch
"Zníženie daňového zaťaženia bude pôsobiť príjmovo aj sociálne diferencovane," uviedol Kárász, podľa ktorého budú zvýhodnené len príjmy zo závislej činnosti a kapitálové príjmy. Avšak znevýhodnené budú zvýšením nepriamych daní všetky sociálne skupiny. "Zmení sa tak štruktúra spotreby a poklesne životná úroveň obyvateľstva," uviedol. Riziká daňovej reformy sa podľa Kárásza prehliadajú alebo sa o nich nehovorí a nie je ani snaha ich minimalizovať.
V príspevku týkajúcej sa daňovej reformy a regionálneho rozvoja uviedol primátor Prešova Milan Benč, že pripravovaná reforma daní len zvýši rozdiely v zaostávajúcich regiónoch Slovenska za centrom. Z doteraz dostupných materiálov k reforme je podľa neho jasné, že ide iba o jednoduché centrálne počty a nie úvahu prerozdeľovať prímy. Vlastný rozvoj regiónov je podľa Benča slabý pre nedostatočné prerozdeľovanie daňových príjmov pre samosprávy ako aj nízke príjmy domácností.