ia vlády SR vnesené ešte v októbri minulého roka. Materiál bude v najbližších týždňoch zaradený na rokovanie kabinetu, informoval TASR predseda DR SACR a generálny riaditeľ sekcie CR Ministerstva hospodárstva SR Michal Ševčík.
Súčasne sa DR zaoberala návrhom marketingovej stratégie SACR na obdobie 2001 až 2005, ktorý predložila riaditeľka agentúry Ivana Magátová. Materiál vymedzuje teritoriálnu orientáciu aktívneho zahraničného CR Slovenska, formy prezentácie v zahraničí a medzinárodný aspekt spolupráce s partnerskými organizáciami. Teritoriálna orientácia propagácie CR na Slovensku bude prednostne pokrývať susedné štáty (tri štáty V4, Ukrajina) a trhy s vysokým trhovým potenciálom (NSR, Rusko). Tam bude podľa riaditeľky prednostne smerovať prezentácia turistického vyžitia návštevníkov SR s cieľom udržať návštevnosť aspoň na doterajšej úrovni.
Popri klasických formách (veľtrhy, výstavy) pôsobenia na zahraničných trhoch sa v súčasnosti presadil význam elektronických médií a tlače. SACR sa preto intenzívnejšie zapojí do tradičných workshopov a stretnutí s pozvanými zahraničnými novinármi a touroperátormi. V krajinách, z ktorých môžu pochádzať potenciálni návštevníci SR, bude naďalej zisťovať intenzitu cestovania, teritoriálne smerovanie, orientáciu obyvateľov na druhy aktivít CR, existenciu a program dopravcov a cestovných kancelárií.
V marketingovej stratégií sa predpokladá pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení SACR. Kým Rakúsko disponuje s 30 zastúpeniami, Maďarsko 19 a ČR 13, SR má zatiaľ iba zastúpenie v Prahe. Vzhľadom na to, že zahraničné zastúpenia sú často podmienkou pre členstvo v medzinárodných organizáciách CR, žiada sa počet zastúpení SACR rozšíriť (Budapešť, Varšava, Berlín, Moskva, Kyjev).
Medzinárodná spolupráca SACR sa zatiaľ orientuje na významné zahraničné profesijné organizácie z priemyslu turizmu. Slovensko - zelené srdce Európy navrhuje marketingová štúdia za ústredné heslo pre zvýšenie účinnosti propagačných aktivít SACR na medzinárodnom fóre.