Slovensko sa chce napojiť na najdlhšiu železnicu sveta

Poprad 15. októbra (TASR) - Celková dĺžka Transsibírskej magistrály (TSM) je vyše 10 000 km, čo je trojnásobok železničnej siete Slovenska. Umožňuje prepraviť ...

Poprad 15. októbra (TASR) - Celková dĺžka Transsibírskej magistrály (TSM) je vyše 10 000 km, čo je trojnásobok železničnej siete Slovenska. Umožňuje prepraviť ročne do 100 miliónov ton tovarov a patrí z hľadiska medzinárodných dopravných koridorov k prioritným trasám spájajúcim Európu s Áziou, na čo osobitne poukázali účastníci XII. zasadnutia Koordinačnej rady transsibírskych prepráv (KRTP), ktorá dnes začala rokovať v Poprade.

Riaditeľ odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Miloš Čikovský pre TASR uviedol, že na rokovaní sa zúčastňujú okrem predstaviteľov členských a asociovaných železničných správ Európy a Ázie aj zástupcovia japonských, kórejských a iných medzinárodných a národných asociácií, operátorov nákladnej prepravy a morských prístavov.

TSM je pri formovaní medzinárodných dopravných koridorov zapojená do projektov OSN ako prioritná trasa v spojení medzi Európou a Áziou. V tejto súvislosti tajomník ministerstva dopravy SR Mikuláš Kačaljak zdôraznil význam slovenského terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej, ktorý je situovaný na rozhraní dvoch rozchodov a prepravných systémov a možno ho označiť za strategický pre prevádzku medzinárodnej kombinovanej dopravy v smere východ - západ. Jeho prioritu zvyšuje skutočnosť, že po vstupe SR do Európskej únie (EÚ) sa podľa Schengenskej dohody stane koncovým terminálom. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti, a. s. Pavol Kužma vyjadril nádej, že rokovanie KRTP na Slovensku sa dostane do povedomia rozhodujúcich železničných a prepravných spoločností, ktoré kooperujú na týchto prepravách. To určite povedie k zvýšeniu prepravných tokov z TSM cez Čop a Čiernu nad Tisou ďalej na Slovensko a do západnej Európy. Preprava po železnici je pre obchodné firmy z ázijského i európskeho regiónu podstatne výhodnejšia najmä pre krátke tranzitné lehoty a dostupnosť. Na druhej strane je vážnym nedostatkom rizikovosť prepráv hlavne na úsekoch východne od Moskvy. Pri hodnotení súčasného stavu na TSM Kužma poukázal na náročné nadväzovanie obchodných kontaktov s podnikmi a špeditérmi za Uralom a v centrálnej Ázii. Chýbajú takisto podnety na vytvorenie nových prepravných trás s atraktívnymi cenami.

Rokovanie nastolilo aj otázku inštalácie komunikačného kanálu s využitým optických vlákien z Mongolska a Číny, cez mestá na TSM a ďalej medzi Moskvou, Minskom, Varšavou až po Berlín, resp. Fínsko s cieľom poskytovania informácií zákazníkom o tovare prepravovanom po magistrále. Krátke tranzitné lehoty sú nespornou prioritou prepravy po TSM. Zároveň sa veľká pozornosť venuje skráteniu dodacích lehôt. S využitím štvrťročného harmonogramu lodí na linkách Japonsko-Rusko a Južná Kórea-Rusko sa každý kvartál vypracováva grafikon rýchlych kontajnerových vlakov po Transsibírskej trase. Cestovný poriadok počíta s odpravením vlakov zo stanice Nachodka - Vostočnaja deň po tom, ako príde loď a vyloží kontejnery v prístave Vostočnyj. Kvôli včasnej informácii pre odosielateľov nákladu je kompletný rozpis uvedený aj na internete.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 251
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 207
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 119
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 957
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 543
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 792
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 591
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 410
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 361
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 341

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen zvažuje predaj motocyklovej firmy Ducati

Predaj by mal pomôcť Volkswagenu vyrovnať straty spojené s emisným škandálom.

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop