SR oficiálne otvorila tender na privatizáciu SE

BRATISLAVA 12. októbra (SITA) - Slovenská republika opätovne oficiálne otvorila tender na privatizáciu dominantného výrobcu elektriny na Slovensku Slovenských elektrární, a.s. (SE). Inzerát uverejnený v piatok v Hospodárskych novinách a medzinárodnej tlač

i vyzýva investorov s dodatočným záujmom, aby prejavili záujem o nadobudnutie 49-percentného podielu na základnom imaní SE zahŕňajúceho manažérsku kontrolu spoločnosti. Strategický investori s dodatočným záujmom musia predložiť vyjadrenie svojho záujmu v papierovej alebo elektronickej forme najneskôr do 7. novembra 2003. Záujemcovia, ktorí prejavili záujem v roku 2002, sú považovaní za existujúcich účastníkov tendra a nevyžaduje sa od nich opätovné prejavenie záujmu.

Od strategických investorov s dodatočným záujmom sa podľa inzerátu požaduje, aby preukázali skúsenosti s prevádzkou konvenčných či jadrových výrobných zdrojov na liberalizovanom trhu. Taktiež sa vyžaduje preukázanie, že veľkosť potenciálneho investora, resp. konzorcia investorov je primeraná veľkosti privatizačnej transakcie.

Strategickí investori s dodatočným záujmom musia zároveň predložiť podpísanú dohodu o mlčanlivosti. V prípade úspechu pri predložení vyjadrenia záujmu a po podpísaní dohody o mlčanlivosti, odovzdá privatizačný poradca vlády PricewaterhouseCoopers úspešným záujemcom dôverné informačné memorandum týkajúce sa SE. Následne budú investori s dodatočným záujmom, ktorí si vyzdvihli informačné memorandum, vyzvaní, aby pokračovali v tendri predložením takzvaného Letter of intent. Predloženie Letter of intent sa očakáva k 5. decembru 2003.

V zmysle uznesenia, ktorým vláda schválila metódu a alternatívy privatizácie SE, budú môcť investori s dodatočným záujmom predkladať predbežné ponuky buď na kúpu minoritného podielu v SE ako celku alebo v dvoch nových spoločnostiach v 100-percentnom vlastníctve SE. Obe spoločnosti, z ktorej jedna by prevádzkovala jadrové zdroje a druhá konvenčné, by boli založené ešte pred ukončením tendra.

Akciová spoločnosť SE vznikla zápisom do Obchodného registra 21. januára 2002. Pôvodné Slovenské elektrárne sa na základe uznesenia vlády rozdelili na tri subjekty - Slovenskú elektrizačnú prenosovú sústavu, a.s., Tepláreň Košice, a.s. a čisto výrobné Slovenské elektrárne, a.s.

V minulom roku vyprodukovali SE 27 445 GWh elektrickej energie. Inštalovaný výkon SE v roku 2002 dosiahol 6 881 MW, pričom v tom istom roku SE zo zaobstaranej elektrickej energie dodali 56,2 % trom regionálnym rozvodným spoločnostiam na Slovensku, zatiaľ čo 26,4 % sa vyviezlo a 9,4 % sa dodalo priamym odberateľom.

Tender na privatizáciu SE bol pôvodne vyhlásený 1. augusta 2002. Záujem o privatizáciu SE pôvodne prejavilo osem spoločností, pričom prejavili záujem len o kúpu konvenčných elektrární. Dodatočne svoj záujem deklarovala aj česká energetická spoločnosť ČEZ, ktorá ako jediná prejavila záujem sprivatizovať elektrárne ako celok a ďalšia nekonkretizovaná renomovaná energetická spoločnosť. Podľa neoficiálnych informácií by mohlo ísť o americkú spoločnosť AES Corp.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 454
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 766
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 057
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 168
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 648
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 633
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 427
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.