cií neustále zhoršuje. Rozvoj a financovanie údržby a výstavby siete budú preto jednou z hlavných tém Cestnej konferencie 2003, ktorá sa za účasti zahraničných a slovenských odborníkov uskutoční pod záštitou ministra Pavla Prokopoviča od 1. do 3. októbra v Bratislave.
Ako dodal Šedivý, decentralizácia ciest II. a III. triedy môže viesť k zlepšeniu situácie, keďže samospráva bude mať záujem o budovanie a udržanie stavu ciest v ich pôsobnosti. "Je preto veľmi pravdepodobné, že bude hľadať okrem štátnych aj súkromné zdroje financovania," uviedol. Financovanie údržby a výstavby sa orientuje najmä podľa dôležitosti pre hospodárstvo SR. "V súčasnosti je to výstavba diaľnic a rýchlostných ciest," uviedol Šedivý. Ako však dodal, situácia nie je taká, že by sa na ostatné typy ciest nemyslelo.
K prepojeniu slovenskej diaľničnej siete na rakúsku Šedivý uviedol, že Slovensko splnilo svoju časť výstavby, pričom rakúska strana prejavila počas rokovaní pred tromi týždňami eminentný záujem o dokončenie prepojenia z ich strany. "Rakúski partneri nás informovali, že by sa tak mohlo stať v roku 2007," dodal
Témami konferencie bude aj otázka vplyvu vstupu SR do EÚ na infraštruktúru, koncepcia budovania siete na Slovensku s ohľadom na jej prepojenie na okolité štáty, výstavba diaľnic a rýchlostných ciest v horizonte do roku 2006 a zaťaženie dopravnej siete. V otázke financovania rozvoja to bude predovšetkým využitie fondov EÚ, ako aj súkromných zdrojov. Na konferencii sa zúčastnia okrem slovenských odborníkov aj zástupcovia Európskej komisie, Českej republiky, Rakúska, Maďarska, Talianska, Nemecka a ďalších európskych krajín.