Termín výstavby D61 Viedenská cesta - Prístavný most ohrozený

Bratislava 15.februára (TASR) - Podmienkou začatia výstavby bratislavského diaľničného úseku D61 Viedenská cesta - Prístavný most, plánovanej na október tohto roku, je nadobudnutie právoplatnosti územného rozhodnutia (ÚR). V prípade, že nedôjde k uspokoji

vému vyriešeniu požiadaviek, obsiahnutých v odvolaniach spoločností Metro, OMV a Incheba voči predmetnému ÚR, hrozí, že rozhodnutie nenadobudne v očakávanom termíne právoplatnosť. Tým sa začiatok výstavby presunie na neskorší termín, uviedol riaditeľ úseku investičnej prípravy a výstavby Slovenskej správy ciest (SSC) Valerián Horváth.

Podľa jeho slov nadobudnutie právoplatnosti ÚR odďaľuje termín majetkoprávneho vyrovnania príslušných pozemkov pod stavbu diaľničného úseku ako aj vydanie stavebného povolenia. Najväčšiu prekážku pri odobrení ÚR predstavuje v súčasnosti odvolanie spoločnosti Metro, ktorá požaduje, aby bola pod novovybudovanou diaľnicou v dotknutom území postavená hrubá stavba metra. "Spoločnosť Metro však momentálne ani presne nevie, cez aké územie by mala podzemná komunikácia viesť. K jeho realizácii nemajú ani príslušnú projektovú dokumentáciu," uviedol V. Horváth. Ako ďalej zdôraznil, hlavnú úlohu v odvolacom procese zohráva vydanie ÚR k projektu spoločnosti Metro, ktoré tak priamo ovplyvňuje nadobudnutie právoplatnosti ÚR k výstavbe diela D61. Ak bude ÚR vydané, SSC pristúpi k spracovaniu technickej dokumentácie pre stavebné povolenie.

Vyhlásenie verejnej súťaže na výstavbu diaľničného úseku Viedenská cesta - Prístavný most v dĺžke 3,9 kilometra sa očakáva v júni tohto roku, pričom, upresnil V. Horváth, samotný úsek nepredpokladá žiadny element, ktorý by prekračoval zvyčajnú náročnosť diaľnic z hľadiska zasahovania do územnej celistvosti terénu. Keďže však prechádza diaľničný úsek územím Bratislavy, zostáva jedným z najväčších problémov práve majetkoprávne vysporiadanie pozemkov ako aj náročnosť prác, spojených s preklenutím inžinierskych systémov.

Ak by sa spomínaný diaľničný úsek začal budovať v predpokladanom termíne, s jeho spojazdnením sa ráta v treťom kvartáli 2004. Dokončený by mal byť v polovici roku 2005. Náklady na jeho výstavbu sú vyčíslené na 2,7 miliardy Sk. V súčasnosti sa uvažuje, že maximálne 75 % tejto sumy pokryjú finančné prostriedky, uvoľnené z predvstupového fondu Európskej únie ISPA. Podľa informácií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o zvyšnej sume rozpočtovaných nákladov (úver 25-45 mil. EUR so splatnosťou 12 až 15 rokov pri úrokovej sadze LIBOR plus 0,1 %) rozhodnú rokovania s Európskou investičnou bankou (EIB). Stupeň výnosnosti (IRR) tohto diaľničného úseku sa predpokladá vo výške 12,86 %, pričom optimum IRR podľa EIB je 12 %.

Ako ďalej podotkol V. Horváth, odporúčania EÚ v súvislosti s touto formou financovania diaľničného úseku poukazujú na zabezpečenie minimalizácie predpokladaných nákladov. V prípade upustenia od realizácie niektorých pridružených objektov s cieľom neprekročiť nevyhnutné náklady by nemala funkčnosť objektu nijako utrpieť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 580
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 218
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 773
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 592
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 117
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 098
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 013
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 513
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 553
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 478

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop