Termín výstavby D61 Viedenská cesta - Prístavný most ohrozený

Bratislava 15.februára (TASR) - Podmienkou začatia výstavby bratislavského diaľničného úseku D61 Viedenská cesta - Prístavný most, plánovanej na október tohto roku, je nadobudnutie právoplatnosti územného rozhodnutia (ÚR). V prípade, že nedôjde k uspokoji

vému vyriešeniu požiadaviek, obsiahnutých v odvolaniach spoločností Metro, OMV a Incheba voči predmetnému ÚR, hrozí, že rozhodnutie nenadobudne v očakávanom termíne právoplatnosť. Tým sa začiatok výstavby presunie na neskorší termín, uviedol riaditeľ úseku investičnej prípravy a výstavby Slovenskej správy ciest (SSC) Valerián Horváth.

Podľa jeho slov nadobudnutie právoplatnosti ÚR odďaľuje termín majetkoprávneho vyrovnania príslušných pozemkov pod stavbu diaľničného úseku ako aj vydanie stavebného povolenia. Najväčšiu prekážku pri odobrení ÚR predstavuje v súčasnosti odvolanie spoločnosti Metro, ktorá požaduje, aby bola pod novovybudovanou diaľnicou v dotknutom území postavená hrubá stavba metra. "Spoločnosť Metro však momentálne ani presne nevie, cez aké územie by mala podzemná komunikácia viesť. K jeho realizácii nemajú ani príslušnú projektovú dokumentáciu," uviedol V. Horváth. Ako ďalej zdôraznil, hlavnú úlohu v odvolacom procese zohráva vydanie ÚR k projektu spoločnosti Metro, ktoré tak priamo ovplyvňuje nadobudnutie právoplatnosti ÚR k výstavbe diela D61. Ak bude ÚR vydané, SSC pristúpi k spracovaniu technickej dokumentácie pre stavebné povolenie.

Vyhlásenie verejnej súťaže na výstavbu diaľničného úseku Viedenská cesta - Prístavný most v dĺžke 3,9 kilometra sa očakáva v júni tohto roku, pričom, upresnil V. Horváth, samotný úsek nepredpokladá žiadny element, ktorý by prekračoval zvyčajnú náročnosť diaľnic z hľadiska zasahovania do územnej celistvosti terénu. Keďže však prechádza diaľničný úsek územím Bratislavy, zostáva jedným z najväčších problémov práve majetkoprávne vysporiadanie pozemkov ako aj náročnosť prác, spojených s preklenutím inžinierskych systémov.

Ak by sa spomínaný diaľničný úsek začal budovať v predpokladanom termíne, s jeho spojazdnením sa ráta v treťom kvartáli 2004. Dokončený by mal byť v polovici roku 2005. Náklady na jeho výstavbu sú vyčíslené na 2,7 miliardy Sk. V súčasnosti sa uvažuje, že maximálne 75 % tejto sumy pokryjú finančné prostriedky, uvoľnené z predvstupového fondu Európskej únie ISPA. Podľa informácií Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR o zvyšnej sume rozpočtovaných nákladov (úver 25-45 mil. EUR so splatnosťou 12 až 15 rokov pri úrokovej sadze LIBOR plus 0,1 %) rozhodnú rokovania s Európskou investičnou bankou (EIB). Stupeň výnosnosti (IRR) tohto diaľničného úseku sa predpokladá vo výške 12,86 %, pričom optimum IRR podľa EIB je 12 %.

Ako ďalej podotkol V. Horváth, odporúčania EÚ v súvislosti s touto formou financovania diaľničného úseku poukazujú na zabezpečenie minimalizácie predpokladaných nákladov. V prípade upustenia od realizácie niektorých pridružených objektov s cieľom neprekročiť nevyhnutné náklady by nemala funkčnosť objektu nijako utrpieť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 334
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 306
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 9 759
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 7 854
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 032
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 380
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 312
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 235
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 142
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 330

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najskôr partneri, potom nepriatelia na život a na smrť. Príbeh Sýkorovej vraždy

Zlikvidovať mafiána Miroslava Sýkoru mala podľa kľúčového svedka záujem aj Slovenská informačná služba.

EKONOMIKA

Plat bez práce môže fungovať, Slovensku by však nepomohol

Nepodmienený príjem testuje okrem Fínska aj Kanada.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.