Švédsko: Napriek nízkej podpore kampaň za euro pokračuje

LONDÝN 1. septembra (SITA/Reuters) - Ekonomika a politické postavenie Švédska utrpia značné škody, ak sa obyvatelia v nadchádzajúcom referende o prijatí spoločnej európskej meny rozhodnú proti euru, vyhlásil v nedeľňajšom rozhovore pre britskú rozhlasovú

stanicu BBC švédsky premiér Goran Persson. Referendum o vstupe Švédska do eurozóny sa má totiž konať už 14. septembra, no predreferendové prieskumy naznačujú, že mnoho Švédov je stále proti zavedeniu eura.

"Ak nie ste členom menovej únie, myslím si, že váš vplyv v iných politických záležitostiach je oslabený," uviedol Persson v rozhovore odvysielanom v nedeľu večer. "Z ekonomického hľadiska je to pre nás výhodné... členstvo v menovej únii by so sebou prinieslo zníženie úrokových sadzieb a eliminovalo by riziká, ktoré sa spájajú s malou menou akú máme dnes," dodal.

Počas predreferendovej kampane Persson argumentoval, že "nie" euru by znamenalo menej investícií do švédskej ekonomiky, slabší ekonomický rast a vyššiu mieru nezamestnanosti. Zdá sa však, že Švédov kampaň za "áno" euru nepresvedčila. Podľa najnovšieho prieskumu verejnej mienky, výsledky ktorého v sobotu uverejnil finančný denník Dagens Industri, je proti zavedeniu eura 46,7 percenta Švédov, zatiaľ čo za euro sa vyslovilo 39,1 percenta opýtaných a 14,2 percenta respondentov sa ani dva týždne pred referendom nevedelo rozhodnúť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

RegioJet odvezie viac ľudí, na trase medzi Bratislavou a Komárnom pridal sedadlá

RegioJet v súčasnosti prepravuje na trase medzi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnom približne 2,7 až 3 milióny cestujúcich.

Odborári z KOVO v trnavskej automobilke odmietli Moderné odbory pre výroky jeho predsedu

Rozbuškou konfliktu malo byť vyjadrenie Smolinského na sociálnej sieti, v ktorom mal napadnúť odborový zväz KOVO ako celok.

Štát nakoniec nekúpi podiel v Štvorke, SIM-karty začne predávať aj mimo pôšt

Slovenská pošta mala predkupné právo na 20 percent akcií Swan Mobile, nakoniec ho nevyužije.

Štát chce pri Jaguari stavať hotel, škôlku aj nákupné centrum

V priemyselnom parku pri Nitre vzniknú nielen fabriky, ale aj občianska vybavenosť pre verejnosť.