Ako pre agentúru APA uviedol hovorca predstavenstva letiska Herbert Kaufmann, najlepšou alternatívou by bolo vytvorenie spoločného letiskového systému a strategické partnerstvo, v ktorom nevylučujú ďalších partnerov. Teoreticky by to mohla byť letecká spoločnosť Austrian Airlines, ktorej zákazníkov zo Slovenska začala nedávno lákať nízkonákladová spoločnosť SkyEurope. Žiadne konkrétne plány však ešte neexistujú.
Hovorca ďalej zdôraznil, že Viedeň nebude po získaní podielu presadzovať odstavenie neželaného konkurenta, práve naopak, zaviažu sa do bratislavského letiska investovať. Neopodstatnené sú i obavy, že Viedeň by mohla bratislavské letisko "degradovať" na letisko nákladnej prepravy. Potvrdzuje to i fakt, že špecializovaní nákladní prepravcovia ako UPS nedávno masívne investovali vo Viedni.
Bratislava podľa Kaufmanna nevyhnutne potrebuje denné letecké spojenie s Bruselom, Londýnom, Parížom či Frankfurtom nad Mohanom. Treba však výrazne investovať do infraštruktúry.