Pod Banskobystrický samosprávny kraj najviac kilometrov ciest II. a III.triedy

Banská Bystrica 18. augusta (TASR) - Do vlastníctva Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) v rámci decentralizácie by malo prejsť od 1. januára ...

Banská Bystrica 18. augusta (TASR) - Do vlastníctva Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK) v rámci decentralizácie by malo prejsť od 1. januára budúceho roka 732 kilometrov (km) ciest II. a 1 852 km ciest III. triedy. Je to najviac kilometrov týchto ciest, ktorých vlastníkmi sa stanú jednotlivé samosprávne kraje. Tie ako správcovia budú podľa zákona zodpovedné aj za úseky komunikácií prechádzajúce cez obce.

Riaditeľ Úradu BBSK Milan Mráz v súvislosti s týmto delimitovaným majetkom pre TASR uviedol, že je nutné zaoberať sa problematikou nevysporiadaných pozemkov pod cestami. Vo finančnom vyjadrení predstavujú pozemky pod cestami II. a III. triedy na území BBSK záväzok vo výške 2,115 miliardy Sk. BBSK preto trvá na tom, aby tento záväzok zostal na strane štátu.

Výkon správy, prevádzky, údržby a opráv ciest na území BBSK zabezpečujú v súčasnosti organizačné jednotky Slovenskej správy ciest (SSC) v Banskej Bystrici, Lučenci, Rimavskej Sobote, Veľkom Krtíši, Zvolene, Žiari nad Hronom a v Rožňave. Posledná z nich sídli v Košickom samosprávnom kraji, ale zabezpečuje správu a údržbu ciest v okrese Revúca, ktoré po decentralizácii tiež prejdú pod BBSK.

Vzhľadom na zmenu vlastníckych práv dôjde aj k zmene vo výkone správy a údržby ciest I. triedy, ktorá bude v prevažnej miere zabezpečovaná prostredníctvom samosprávnych krajov na základe objednávky zmluvy medzi Ministerstvom dopravy pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR, SSC a samosprávnymi krajmi. Mráz dodal, že proces transformácie SSC rieši Projekt transformácie SSC spracovaný MDPT SR, ktorý zatiaľ nie je schválený vládou SR. Podrobnosti týkajúce sa samosprávnych krajov budú upravené separátnymi dohodami medzi ministerstvom a samosprávnymi krajmi.

V súčasnosti jednotlivé subjekty rokujú o špecifikácii delimitovaného cestného majetku a majetku, záväzkov a pohľadávok SSC, o zmluvách a dohodách upravujúcich ďalšiu spoluprácu MDPT SR a samosprávnych krajov. Zásadnými spornými otázkami sú najmä rozpočet na rok 2004, v ktorom sa navrhuje zníženie kapitálových výdavkov v porovnaní z rokom 2003 o 100 miliónov korún. Rovnako tak i záväzky z nevysporiadaných pozemkov pod cestami, navrhovaná povinnosť zachovať zamestnanosť v delimitovaných organizačných jednotkách SSC minimálne na 2 roky, či vyčlenenie stredísk Zvolen a Žarnovica pre potreby diaľničnej spoločnosti. Problematický je aj termín transformácie SSC k 1. januáru 2004, teda počas zimnej údržby ciest, najkritickejšieho obdobia z hľadiska užívateľov pozemných komunikácií.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 622
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 273
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 380
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 398
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 870
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 573
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 481
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 140
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 051
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 464

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop