Ministri rozhodli o financiách na dostavbu košického terminálu

BRATISLAVA 16. júla (SITA) - Oprávnenosť zvýšenia ceny stavby terminálu pre cestujúcich košického letiska z dôvodu zmien v projektovej dokumentácii podľa dodatočného expertízneho posudku na 507 mil. Sk oproti pôvodne predpokladaným nákladom z roku 1999 na

úrovni 160 mil. Sk schválila v stredu vláda. Zo štátneho rozpočtu sa ku koncu mája na stavbu čerpali prostriedky vo výške približne 156,2 mil. Sk.

Rezort dopravy navrhol, aby sa na dostavbu terminálu na letisku Košice vyčlenilo v roku 2003 z prostriedkov štátneho rozpočtu 60 mil. Sk. Výberové konanie na dokončenie stavby sa uskutoční rokovacím konaním bez zverejnenia. Minister dopravy pritom bude musieť nájsť dodatočné zdroje do zmluvne uzatvorenej pevnej ceny a navrhnúť dofinancovanie stavby z vlastných zdrojov stavebníka alebo z mimorozpočtových zdrojov, či z rozpočtu rezortu dopravy.

Novostavba terminálu je nevýrobná stavba. Je súčasťou komplexu vybavovacieho priestoru, ktorý tvorí vybavovacia plocha, terminál a prednádražie. Terminál má plánovanú ročnú kapacitu 700 tis. cestujúcich. Z 26 stavebných objektov celej stavby je už ukončených desať objektov, ide najmä o prekládky inžinierskych sietí a nové prípojky k terminálu. Hlavný stavebný objekt je zastrešený na úrovni hrubej stavby.

Investičná akcia Terminál pre cestujúcich - Letisko Košice sa začala realizovať v roku 1999 posúdením stavebného zámeru. Cena verejnej práce vtedy nepresahovala stanovený limit 200 mil. Sk, a tak na začatie nebol potrebný súhlas vlády. Predpokladané náklady stavby boli 160 mil. Sk, z toho 6 mil. Sk na prieskumné a projektové práce. Realizačný projekt spracovaný Stavoprojektom, a.s. Prešov stanovil celkový rozpočtový náklad stavby v cenovej úrovni prvého polroka 2001 na sumu 388 mil. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty.

Stavba sa začala 1. mája 2001. Jej rozsah sa však upresňoval z hľadiska bezpečnosti a dodatočného zakomponovania požiadaviek schengenskej dohody na vybavovací proces cestujúcich. Projekt sa rozšíril z 13 na 26 stavebných objektov a 14 prevádzkových súborov vrátane technologických prevádzkových súborov. Výška realizačného projektu však značne prevýšila pôvodný predpokladaný náklad a rezort dopravy na prelome rokov 2002/2003 uložil vypracovať nezávislý expertízny posudok na posúdenie opodstatnenosti zvyšovania ceny prác. Ten podľa rezortu potvrdil oprávnenosť predpokladaných nákladov na stavbu. Hodnotu všetkých výdavkov spojených so stavbou určil na 398 mil. Sk v cenovej úrovni z roku 2001, čo po zohľadnení indexácie predstavuje sumu 507 mil. Sk v čase odhadovaného dokončenia stavby v júli 2004.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 6 003
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 242
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 995
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 509
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 499
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 383
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 382
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 155
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 950
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 899

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Chcete vymeniť banku? Ak nedodržíte postup, môžete zostať bez peňazí

Banky sľubujú, že ak k nim chcete prejsť, všetko vybavia za vás. Má to však háčiky.

Brusel dá na testovanie potravín milión, zákony však meniť nebude

Sťažnosti Slovenska či Česka zobrala Európska komisia na vedomie. Zloženie potravín chce ďalej testovať.

Štát tvrdí, že neuprednostňuje diaľnice na juhu na úkor iných regiónov

Medzi deviatimi pripravovanými projektmi je šesť na výstavbu úsekov R2 na juhu stredného a východného Slovenska, kde má vládny Most-Híd voličov, upozornila opozícia.

Najväčší nespracovaný diamant na svete našiel kupca, stál 53 miliónov dolárov

Diamant Naše svetlo je veľký asi ako tenisová loptička a objavili ho v diamantovej bani v Botswane v roku 2015.