úrovni 160 mil. Sk schválila v stredu vláda. Zo štátneho rozpočtu sa ku koncu mája na stavbu čerpali prostriedky vo výške približne 156,2 mil. Sk.
Rezort dopravy navrhol, aby sa na dostavbu terminálu na letisku Košice vyčlenilo v roku 2003 z prostriedkov štátneho rozpočtu 60 mil. Sk. Výberové konanie na dokončenie stavby sa uskutoční rokovacím konaním bez zverejnenia. Minister dopravy pritom bude musieť nájsť dodatočné zdroje do zmluvne uzatvorenej pevnej ceny a navrhnúť dofinancovanie stavby z vlastných zdrojov stavebníka alebo z mimorozpočtových zdrojov, či z rozpočtu rezortu dopravy.
Novostavba terminálu je nevýrobná stavba. Je súčasťou komplexu vybavovacieho priestoru, ktorý tvorí vybavovacia plocha, terminál a prednádražie. Terminál má plánovanú ročnú kapacitu 700 tis. cestujúcich. Z 26 stavebných objektov celej stavby je už ukončených desať objektov, ide najmä o prekládky inžinierskych sietí a nové prípojky k terminálu. Hlavný stavebný objekt je zastrešený na úrovni hrubej stavby.
Investičná akcia Terminál pre cestujúcich - Letisko Košice sa začala realizovať v roku 1999 posúdením stavebného zámeru. Cena verejnej práce vtedy nepresahovala stanovený limit 200 mil. Sk, a tak na začatie nebol potrebný súhlas vlády. Predpokladané náklady stavby boli 160 mil. Sk, z toho 6 mil. Sk na prieskumné a projektové práce. Realizačný projekt spracovaný Stavoprojektom, a.s. Prešov stanovil celkový rozpočtový náklad stavby v cenovej úrovni prvého polroka 2001 na sumu 388 mil. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty.
Stavba sa začala 1. mája 2001. Jej rozsah sa však upresňoval z hľadiska bezpečnosti a dodatočného zakomponovania požiadaviek schengenskej dohody na vybavovací proces cestujúcich. Projekt sa rozšíril z 13 na 26 stavebných objektov a 14 prevádzkových súborov vrátane technologických prevádzkových súborov. Výška realizačného projektu však značne prevýšila pôvodný predpokladaný náklad a rezort dopravy na prelome rokov 2002/2003 uložil vypracovať nezávislý expertízny posudok na posúdenie opodstatnenosti zvyšovania ceny prác. Ten podľa rezortu potvrdil oprávnenosť predpokladaných nákladov na stavbu. Hodnotu všetkých výdavkov spojených so stavbou určil na 398 mil. Sk v cenovej úrovni z roku 2001, čo po zohľadnení indexácie predstavuje sumu 507 mil. Sk v čase odhadovaného dokončenia stavby v júli 2004.