Český distribútor mliečnych výrobkov Alimpex sa presadzuje v SR

Praha/Bratislava 31. augusta (TASR) - Firma Alimpex, jeden z dvoch najväčších českých distribútorov mliečnych výrobkov, sa začala úspešne presadzovať ...

Praha/Bratislava 31. augusta (TASR) - Firma Alimpex, jeden z dvoch najväčších českých distribútorov mliečnych výrobkov, sa začala úspešne presadzovať aj na Slovensku. Od marca tohto roku, keď kúpila slovenský podnik Sahneböhm Bratislava, zvýšila jeho obrat trojnásobne na súčasných 11 miliónov Sk za mesiac. "Do konca roku by sme chceli dosiahnuť 25 miliónov Sk," uviedol riaditeľ Alimpexu Milan Kincl.

Pred vstupom českej firmy disponoval Sahneböhm menším skladom v Bratislave. Ten Alimpex rozšíril a osadil modernou chladiacou technológiou. Do konca roku chce na Slovensku vybudovať ďalšie tri sklady. Potom by obsluhoval celý slovenský trh. Sklady by mali byť umiestnené v Košiciach, Žiline a Zvolene. Informuje o tom dnes český denník Hospodářské noviny.

Sahneböhm patrí medzi menšie firmy na Slovensku. Distribúciu tu ovládajú tri firmy - Rajo, MKM a Limamilk. Alimpex rovnako ako v ČR uvažuje na Slovensku o nákupe mliekarní. Na predaj sú napríklad senická a trnavská mliekareň, ďalej podniky v Kežmarku, Prešove, Žiline a Nových Zámkoch. Z 23 slovenských mliekarní ovláda podľa riaditeľa Slovenského mliekarenského zväzu Jána Bročka zahraničný kapitál 14 podnikov. Tieto podniky kontrolujú 61 % na Slovensku predaného mlieka.

V ČR si Alimpex vyskúšal svoju stratégiu, zameranú na prepojenie distribúcie s výrobou. Prenikol do niekoľkých mliekarní. Predminulý rok s niekoľkými iba spolupracoval, tento rok na jar však už začal nakupovať. Vo februári ovládol Mliekareň Stříbro, kapacitne najväčšieho spracovateľa v západných Čechách, zameraného na konzumnú mliekarenskú produkciu. V rovnakom období získal aj mliekareň Mika Josefov, kde vyrába tvrdé syry. Krátko na to nasledoval prenájom Mliekarne Horšovský Týn s produkciou prevažne špeciálnych tvrdých syrov. Počas niekoľkých mesiacov tu firma zdvojnásobila produkciu na 57 tisíc litrov spracovaného mlieka denne, v Stříbre sa produkcia zodvihla od februára z 120 na súčasných 150 tisíc litrov. Mika teraz spracováva 60 tisíc litrov mlieka.

Vlastné výrobky dnes tvoria 30 až 40 % distribuovaných výrobkov Alimpexu, ktorého sortiment obsahuje až 750 položiek. Toto percento by sa malo ešte zvýšiť, pretože firma chce rozšíriť spoluprácu i s ďalšími mliekarňami. O ktoré má záujem, M. Kincl odmietol komentovať. Iba dodal, že časť sortimentu bude Alimpex vždy dopĺňať aj produktmi iných výrobcov, pretože distribútori sa musia riadiť dopytom.

Firma počíta tento rok s tržbami 3 miliardy Kč, čo by bol rast o štvrtinu. Od svojho vzniku je zisková, s čím počíta aj tento rok.

(1 CZK = 1,267 SKK)

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 611
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 560
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 300
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 860
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 970
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 094
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 036
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 620

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.