Sk. Za ďalší, 17-percentný podiel v žilinskom dopravnom podniku, by mal nový majiteľ po splnení stanovených podmienok zaplatiť 48,572 mil. Sk. Vo štvrtok o tom rozhodla vláda.
Vo finálnej fáze tendra na predaj akcií sa z pôvodných 43 záujemcov nakoniec zúčastnilo sedem firiem. Okrem víťaza to boli spoločnosti Boss Trans Slovakia so sídlom v Korni, InvestAge Consulting, s.r.o. Bratislava, BUS-SERVICE Kft z Budapešti, M+K, s.r.o. Banská Bystrica, Severoslovenská dopravná, s.r.o. Žilina a Connex Transport AB zo Švédska. Posledná menovaná firma síce ponúkla vyššiu sumu za akcie ako víťaz súťaže, komisia však neakceptovala podmienky týkajúce sa predkupného práva na kúpu menšieho, 17-percentného balíka akcií SAD Žilina.
Podľa dôvodovej správy k rozhodnutiu komisie spoločnosť SIRS v roku 2002 začala intenzívne sústreďovať vo svojom okolí odborníkov na riadenie dopravy a dopravných systémov v snahe vytvoriť v Žilinskom regióne Regionálny integrovaný dopravný systém. Ďalej deklarovala aj spoluprácu a podporu regionálneho združenia miest a obcí Horného Považia a aj Žilinskej univerzity. Podporu Regionálnemu integrovanému dopravnému systému písomne prejavil Žilinský VÚC a mesto Žilina.
SAD Žilina mala k 1. októbru minulého roka základné imanie vo výške 212,91 mil. Sk. Aktíva dosahovali 334,937 mil. Sk a cudzie zdroje boli vo výške 100,719 mil. Sk. Podľa údajov z decembra minulého roka spolu 354 autobusov žilinskej SAD malo v priemere 13,4 roka, pričom 83,7 % z nich je starších ako osem rokov.
kk;it;me