rivatizácie podnikov Slovenskej autobusovej dopravy (SAD). Postupná privatizácia spoločností SAD by sa mala ukončiť už v roku 2003. V tomto roku by sa mala začať spracovávať aj nová koncepcia poplatkov za použitie železničnej dopravnej cesty, ktorá zohľadní rozdelenie ŽSR na dve spoločnosti. Predpokladom a zároveň rizikom koncepcie je požiadavka, aby štát uhrádzal fixné náklady, ktorých podiel tvorí až 39 % z celkových nákladov.
V cestnej infraštruktúre sa predpokladá, že na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest sa vynaloží v roku 2003 suma 9,5 mld. Sk, v roku 2004 sa predpokladajú výdavky 8,5 mld. Sk, v roku 2005 objem 10,9 mld. Sk a v roku 2006 to bude 11,5 mld. Sk. V daných rokoch sa cestná infraštruktúra bude financovať kombinovane zo štátneho rozpočtu, z úverov najmä od Európskej investičnej banky a Svetovej banky a z podporných fondov Európskej únie.
Pri rozvoji železničnej infraštruktúry sa okrem modernizácie V. koridoru predpokladá aj modernizácia ďalších úsekov. V rámci projektov modernizácie železničných tratí sa plánujú v nasledujúcich rokoch využiť okrem prostriedkov fondu ISPA aj prostriedky kohézneho fondu (napríklad na úsek Piešťany - Nové Mesto nad Váhom a Žilina - Krásno nad Kysucou) a štrukturálnych fondov (regióny Banská Bystrica, Zvolen, Prešov a Poprad). V tomto roku plánujú ŽSR využiť z fondu ISPA financie v celkovom objeme 984,2 mil. Sk a v roku 2004 sa plánuje z fondu využiť na železničné a cestné projekty 2,265 mld. Sk, z kohézneho fondu 1,291 mld. Sk.
K rozširovaniu kombinovanej dopravy s majú prispieť aj pripravované medzivládne dohody o medzinárodnej kombinovanej doprave medzi SR a vládami Rumunska, Ukrajiny, Srbska a Čiernej Hory a Talianska.
Celkovo v oblasti dopravy sa podľa PEP bude pri reformách v blízkej budúcnosti zvyšovať váha integrácie slovenského cestného a železničného dopravného systému s európskymi systémami.