Bratislava 26.augusta (TASR) - Počet hypermarketov na Slovensku by sa mal v tomto roku oproti roku 2000 zvýšiť o 7 spolu na 15 veľkoplošných obchodných jednotiek. Ku koncu tohto roka teda nadnárodné obchodné reťazce ešte otvoria 6 hypermarketov.
Uvedený formát predaja v SR predstavila ako prvá britská spoločnosť Tesco, ktorá v júni 1999 otvorila v Nitre vôbec prvý slovenský hypermarket. Ďalší nasledoval v októbri tohto istého roka v Košiciach. Vlani Tesco sprevádzkovalo ďalšie veľkoplošné obchodné jednotky v Banskej Bystrici, Trnave a Bratislave.
Ako pre TASR uviedol člen predstavenstva Tesco Stores, Bratislava, Tibor Koubek, do konca roka 2001 ich sieť ešte otvorí hypermarkety v Žiline, Prešove a Martine. V decembri sa celkový počet hypermarketov Tesco na Slovensku rozrastie na 8.
Francúzska spoločnosť Carrefour, ktorá postavila svoj prvý hypermarket v SR vlani, necelý rok po prvom uvedení tohto formátu na slovenský trh otvorila svoju prvú slovenskú prevádzku v júni v bratislavskej Petržalke a druhú v novembri v Polus City Centre v Bratislave. K tretiemu hypermarketu, ktorý Carrefour sprevádzkoval pred niekoľkými dňami v Košiciach, by mala podľa slov hovorkyne spoločnosti pre ČR a SR Jany Havlíčkovej v novembri 2001 pribudnúť ich 4. veľkoplošná predajňa na Slovensku, a to v Žiline.
Jediný hypermarket v slovenskom vlastníctve prevádzkuje v Košiciach Jednota SD Považská Bystrica. Tá však v súčasnosti neplánuje rozširovanie svojej obchodnej siete o uvedený formát.
V decembri vstúpi na slovenský trh s prvými dvoma hypermarketmi Hypernova v Považskej Bystrici a Michalovciach spoločnosť Ahold Czech Republic. V roku 2002 plánuje Ahold otvoriť ďalšie 3 hypermarkety v Bratislave, Lučenci a vo Zvolene. Ďalšie veľkoplošné predajne by mali pribudnúť aj v sieti Tesco a Carrefour. Riaditeľ spoločnosti TERNO - ústavu pre obchod, cestovný ruch a malé a stredné podniky Ľubomír Drahovský však nepredpokladá, že by v budúcom roku vstúpili na Slovensko s hypermarketmi ďalšie firmy, ktoré v súčasnosti pôsobia napríklad v ČR. Rovnako výstavba hypermarketov by už v SR nemala dosiahnuť také rozmery ako v roku 2000. "Päťapolmiliónový trh sa nasýtil a prestáva byť zaujímavý," dodal Ľ Drahovský.
* wil gl
* * *
Upozornenie:
Ekonomická redakcia TASR vydá k uvedenej správe graf.
* gl
* * *