Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Víťazi tendra na záchranky majú mať generálku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Premiera a derniera

"uspesnych firiem". No je skoda, ze sa to obratilo proti schopnym poskytovatelom.To je o tom, ze sa niekto 4 roky snazi a potom ho zmatu zo sceny a povedia "nemate odbornost a kvalifikaciu" SMIESNE!!! Skuste sa do toho vzit, snazite sa, robite certifikaty kvality, skolite ludi, kupujete spickovu techniku a potom Vam niekto povie ze to bolo CELE ZLE! Ak by ti neuspesni dostali aspon jednu dve strediska, ale nedostali NIC a to je bohuzial bezdovodny vysmech ich praci. To, ze sa neuspesne firmy sa rozhodli protestovat takym sposobom, nie je podla mna dobre, ale je to ich rozhodnutie. Na druhej strane sa ukaze "cierna diera" s chybajucim personalom a tecnikou u vitaznych firiem. Skusme sa ale zamysliet akym inym sposobom to mohli riesit? Media su na strane Rasiho, Hranol je ticho, opozicia mlci lebo by si kakala na vlastny zakon z ich ery. Rasi ostane a s nim aj ludia a firmy, ktore ludske zdravie vidia ako vyhodny business.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nezabudaj ze tieto tendre vymyslel este zajac a tiez to prideloval dost netransparetne sucastnym poskytovatelom takze na ich mieste drzim hubu. co si tak matne spominam tak dokonca zajac pridelil zachranku firme ktora este aj pravne neexistovala a dalsia mala sidlo v nejakej rozpadajucej sa mastali.

a tiez je normalne ze firmy ktore ziskali nove licencie nemozu mat uplne personalne ani materialove zabezpecenie uz v case ziskania licencie ale maju na to urcity cas. alebo chce niekto tvrdit ze sucasne firmy prevadzkujuce zachranky mali v case ked zajac rozdaval licencie uz nakupene sanitky a zamestnanych lekarov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je smutne ze sa safari s peniazmi opaet tam kde nie su, miesto toho aby zachranky vratili pod nemocnice si to medzi sebou prehadzuju
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máš pravdu

ano, stalo sa to tak ako píšeš ale má to veľké ALE. V čase keď prideloval licencie Zajac jazdili ako sanitky ešte škody 1500, oddelenia boli stratové, nemali ľudí a podobne. Tu treba poukázať, že do výberových konaní išli vtedy schopné firmy, ktoré mali nejaký plán ako z toho + keď chceš niečomu postaviť základy tak niekedy musí ísť demokracia bokom. Ale teraz sa k plnému korýtku sťahujú supy, možno ani nie spojenci vlády, ale skôr chce táto vláda plátať diery v nemocniciach poplatkami za záchranku, čiže v podstate ich vracia do tých istých neschopných rúk, z ktorých ich zajac musel pre neschopnosť, zobrať. Teda vrátime sa zo stavu kedy funguje záchranka a nefunguje nemocnica do stavu že nebude fungovať ani jedno. to hovorím v prípade štátnej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne ako hovoríš, dnes je už predsa vyskúšané kto má schopnosť poskytovať kvalitu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neporovnávaj neporovnateľné

keď zajac zavádzal tento systém, zachraňovali 1203 s kompletnou posádkou vodič a nikto viac. Dnes sa vďaka jeho netransparentnému prvému výberu poskytovateľov nachádzame v štádiu, že sanitky a posádky naozaj sú záchranky a denne zachraňujú x životov. Boli veľké problémy keď tieto firmy začínali. Za jednu z najzávažnejších považujem neznalosť prostredia, v ktorom zasahovali. Ani najlepší lekár alebo záchranár v najmodernejšej sanitke nikomu nezachránia život, ak postihnutú osobu nenájdu. A ten najdôležitejší čas na poskytnutie prvej pomoci sa nám zase krásne predĺži. Presne toto nás čaká. Tak ako blúdili sanitky, keď sa tento systém rozbehol, tak budú blúdiť s novými posádkami aj teraz. Za štyri rôčky, keď už budú vo svojom rajóne ako doma ich zase nejaká "kompetentná komisia" vymení za nových.. nech je sranda..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ake nove posadky a predlzenie casu?

ludi je nedostatok - takze novy poskytovatel podpise tych istych ludi. jedina zmena bude premalovanie loga na sanitke. navyse sa jednalo o cca 1/3 licencií / 78 z asi 230/. suhlasim ze zajac vybudoval funkcny system RZS, ale zas so do toho nalialo dost vela penazi a platby su nastavene tak, ze mas garantovany zisk - v akom podnikani to mozes povedat? sucasny stav je iba vyustenim toho, ake pravidla sa urcili na zaciatku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aký zisk

Ano zisk máš istý ale len ak si šikovný, a snažíš sa. skúsme trochu s číslami.

ak máš sanitku za 100000 EURO na 4 ročný leasing aj s vybavením a posádkou tak ťa mesačné náklady vyjdu:

leasing cca 2300 EURO
4x doktor odhadujem príjem doktora záchranky na 1300 EURO = 5200 / mesiac
4x vodič odhadujem príjem vodiča na 800 EURO = 3200 / mesiac
4x záchranár robí to kamarát tak viem že má cca 900 euro = 3600 / mesiac
mzdové náklady v čístom = cca 12080 EURO * 1,34 - odvody sa rovná 16200 EURO

Takže len pri pokrytí sanitky a miezd si na úrovni 18500 EURO ak všetko ide ako má.
+ sociálne výdavky - jedlo, oblečenie atď
A teraz si musíš prirátať - náklady na prevádzku vozidla, dane poplatky, servis, pneumatiky, minutý materiál a podobne
Ďalej náklady na prenájom priestorov, telefony, faxi, účtovníctvo atď, a zistíš že sa dosť blížiš k 0

a teraz taká príhoda: jedna nemenovaná nemeocnica mala dakedy dávno vo vozovom parku 40 aút. pojazdných bolo 10. Ale správca parku vykazoval použitý materiál na všetkých 40. takže fasoval sady penumatík, a všetko ostatné, kde to asi končilo?? a nikoho to netrápilo lebo to bolo štátne, a to sa pri súkromníkovi nikdy nestane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Omyl

Máte zlé čísla, pre objektivitu si treba zistiť čísla z iných firiem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kludne môžeme diskutovať,

nehádam sa, jediné číslo ktoré viem, je leasingová splátka a plat záchranára, lebo to robí známi a stým som sa o tom bavil, plat lekára a vodiča som odvodil. Takže ak máš iné čísla sem snimi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

odpovedal si si sam

ostava ti este zhruba 11000 euro z mesacneho pausalu /aj keby cely mesiac vsetci sedeli na zadku/ + 70 centov za kazdy kilometer - preto chodia velmi ochotne ku kazdej blbosti, takze ak aj velmi velkoryso odratam naklady na palivo 0,2 euro/kilometer, tak pri najazdeni 150 km denne sa ti sanitka zaplati. ano musis byt sikovny a snazit sa - spravne sa vopchat a spravneho zadku a dobre podmazat aby si ziskal licenciu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

trochu mimo

ale dal som si pre túto debatu tú námahu a zistil presné čísla

výnos pri lekárskej RZP 0,7 EURO / km plus paušal 28000 EURO

Náklady na pokrytie zmeny musí mať 4,5 zamestnanca na 1 záchranku fond pracovného času 175 hodín.
platy: doktor arista - 11,6 EURO / hodina v hrubom
záchranár -- 3,65 EURO
vodič cca 3,2 EURO

to je doktor 9135 + 2874 záchranár + 2520 vodič = 14529 EURO x 1,34 = 19468,86 EURO
nepreplatené náklady na zdravotnícky materiál cca 300 EURO mesačne
34000 euro jednorázové vybavenie sanitky
sociálne výhody zamestnancov + ostatné náklady

Teda ak sa z kilometrovného spláca leasing tak ti ostane z jednej záchranky cca 5-6 tisíc EURO z ktorých ešte musíš pokryť prevádzkové náklady ako nájom stanice telefony a podobne. tzn že ti ostane cca 4 tisíc euro zo sanitky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ved tvrdim, ze si si odpovedal sam. ten pocet km za den byva podstatne vyssi, tz aj vyjazdy platia viac ako len lizing. pointa zostava - mas zaruceny zisk. a ked ich mas niekolko je to este veselsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podmienkou tendra bolo

okrem iného preukázať personálne zabezpečenie. Takže uchádzači o stanice museli predložiť zmluvy o personálnom zabezpečení. Hádam mi nechceš povedať, že predložili zmluvy s konkurenčnými zamestnancami.. Inak celá táto sranda naozaj stojí kopu peňazí. Dobré na tom je aspoň to, že za veľa peňazí dostávame aspoň kopu muziky (čo sa pri kope iných tendrov povedať nedá). Navyše si kladiem otázku, že akú hodnotu má ľudský život? 1,5mil Sk ako dostali pozostalí po tragédii v Handlovej? Koľko by nás bolo stálo, keby mali záchranári lepšie školenie a lepšiu techniku? A čo ďalší ľudia, ktorí umreli pri výkone povolania, nemali pre nás žiadnu cenu? Mimochodom akú hodnotu má mamička na materskej?.. Celá problematika záchraniek sa tu veľmi zjednodušuje. Aj tie čísielká, ktoré tu padajú. Dobre viem, že niektoré firmy investovali milióny do vyškolenia svojich záchranárov. Takisto prichádzajú po zásahoch o kopu materiálu, ktorý sa im stráca v nemocniciach, alebo namiesto svojho nového dostanú naspäť starý, zničený črep a musia si kúpiť nový. Samozrejme, že je to ziskové odvetvie, ale až také jednoduché to nie je. Koniec koncov príkladom sú aj niektorí víťazi prvého kola, ktorí si fičia v červených číslach.. A k výjazdom. Už som to písal na inom fóre. Ani jedna sanitka do výjazdu nevyráža z ľubovôle jej majiteľa, ale vyráža na pokyn IZS! Viem iba o jednom prípade, kedy desať sanitiek vyrazilo na pokyn majiteľa a frčali na vlastné náklady hľadať svojich kolegov vo výjazde, ktorí sa dlhšiu dobu nehlásili z výcvikového strediska Lešť. Nie je tam žiaden signál a boli dlhší čas bez komunikácie.. O tomto som presne hovoril. Posádka sa dostala na zásah do neznámeho prostredia a mali problém. V kombinácii s nemožnosťou komunikácie to bolo celkom husté. A toto bude teraz všade, kde prídu nové posádky s novými zamestnancami. Nebudú sa tam vyznať a budú blúdiť. Upozorňujem blavákov na to, že zavolať si záchranku k Technopolu nie je ako zavolať si záchranku niekde v prdeli na horný majer. Keď sa tam nevyznáš, určite to nenájdeš. Mudrlati nech si kľudne hodia do GPS horný majer. Takto to proste na vidieku je. Na lazoch bývajú ľudia, ktorí vám fakt neposkytnú inú informáciu o mieste, na ktoré volajú pomoc a väčšina obcí a mestečiek má veľké lazové okolie, ktoré má iba miestne hovorové názvy..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

takze ked rozdeloval zajac licencie garazovym firmam, tak to bolo v poriadku, budeme to ospravedlnovat vyssim dobrom - tak take ja neberiem, zo skorumpovanych zakladov vznikne iba skorumpovany system - nadherne sa to prejavilo v tomto tendri. neznalost nejakeho lazu je marginalny problem - statisticky to cas nepredlzi - smutne, neosobne, ale bohuzial je to tak. casy sa predlzuju pre nezmyselne vyjazdy a zneuzuvanie - a zachranky velmi ochotne prevezu aj porezany prst, lebo 0,7 eura za kilometer. je to od temy, ale zas sa tu netvarme ze vozia iba akutne brucha, polytraumy a multiorganove zlyhania. zial v znacnej casti su to velmi drahe taxiky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neznalosť lazu je dosť veľký problém

hlavne v 60 tisícovom obvode, v ktorom polovica ľudí je roztrúsená práve po lazoch. Ukázal si čisto blavácky pohľad.. Na toto nie je možné pozerať sa štatisticky. Čoilen jeden neskorý zásah považujem za zlyhanie systému. A ja určite neobhajujem zajaca. Plus má v tom, že záchranky začali fungovať. Teraz mal Riško ideálnu možnosť doladiť systém ak má slabé miesta a prísť napr. s myšlienkou, že v každom bode by boli namiesto jednej posádky dve za tie isté prachy, lebo najväčšie boli pre poskytovateľov samozrejme počiatočné náklady. A bol by som úplne spokojný. A každý by mal hneď väčšiu šancu dostať sa včas k zdravotnej pomoci, aj keby jedna sanitka išla k hlúposti.. Podľa ziskov, ktoré tu niektorí opisujú by boli majitelia v ťažkom balíku aj keby mali mať tri posádky za súčasné prachy.. (je to blbosť, ale tie dve za rovnaké prachy by možno boli na zváženie)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ešte jedna vec

tie drahé taxíky budú vďaka Riškovi ešte vyťaženejšie kvôli zatvoreniu pohotovostí. Toto je jeho systémový príspevok.. Keď sa tak nad tým zamyslím, asi budeme fakt v prdeli ak nebudú v každom bode minimálne dve posádky..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rasi nema na optimalizaciu

systemu mentalnu vybavu - poslusny aparatnicek tancujuci ako paska piska. ozaj co je to rychly prichod RZS? mozno som nehladal dost usilovne, ale nejak sa to zabudlo definovat, reps. dat do nejakej vyhlasky aj so sankciami za nedodrzanie. s tymi lazmi to zbytocne dramatizujes /btw nie som blavak/ - myslis ze miesto vodica sanitky v hornejdolnej je tak uzasne lukrativne, ze pride pracovat niekto mimo regionu? zdravotna starostlivost je o statistike a velkych cislach. dve posadky za tie iste prachy je nerealne aj pri dobrej voli - sanitka a materialne zabezpecenie predstavuju podstatne mensiu polozku ako mzdove naklady - vid vyssie /dakujem IH za podrobny vypocet :)/. mna nehneva ze jedna sanitka ide obcas k hluposti, ale ze je to uplne bezne. ak ma niekto cas a chut mohol by zistit rocnu incidenciu stavov ku ktorym je potrebny vyjazd /trauma, CMP, IM etc/ a pocet vyjazdov - asi by sme boli zhrozeni z toho pomeru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak som si dal tu namahu

pocet vyjazdov RZS v r 2007 cca 285 000, pocet CMP v r 2006 21500, pre akutny koronarny syndrom som nasiel iba prevalenciu na 100 tis obyvatelov, v absolutnych cislach asi 15 tis. ak by vsetci /36-37 tis/ prisli do nemocnice RZS, je to 13% vyjazdov. cisla nech si dalej interpretuje kazdy ako chce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dúfam, že si ma nepochopil, že obhajujem neopodstatnené výjazdy. To určite nie. Bohužiaľ systém sa naozaj uberá touto cestou, keď sa zrušia nočné pohotovosti.. A to blúdenie sanitiek sa stáva aj teraz dosť často. Dochádza k tomu najmä z dôvodu, že si sanitky zasahujú mimo svojho teritória. To spôsobuje najmä neprítomnosť posádky vo svojom teritóriu, keďže prevážajú pacientov do nemocníc vzdialených x desiatok kilometrov. A keď sú už konečne ako tak zorientovaní, vymeníme ich. Toto je vec, ktorú som riešil priamo so záchranármi. Opakujem ešte raz, že je to ale typický mimo BA problém. Dojazdové časy záchraniek mimo BA sú aj teraz kľudne aj vyše hodiny.. Fakt by ma strašne zaujímalo, že ako by prevádzkovatelia zareagovali, keby museli za tie isté prachy postaviť dve posádky..
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika



Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop