Hoci je železničný trh na trase medzi Bratislavou a Košicami potenciálne veľmi zaujímavý, no zároveň sú na ňom nášľapné míny, vraví v rozhovore sme generálny riaditeľ Arriva Slovensko LÁSZLÓ IVAN.
V minulosti Arriva uvažovala o vstupe na komerčnú vlakovú linku medzi Bratislavou a Košicami. Na čom to stroskotalo?
„Urobili sme dobre uvážené rozhodnutie. Tento trh sme vyhodnotili ako potenciálne veľmi zaujímavý, no zároveň sme na ňom identifikovali takpovediac nášľapné míny.“
O ktoré ide?
„Napríklad príchod konkurentov, ktorí nastavili dlhodobo neudržateľné ceny. Boli tu však aj vstupy, ktoré sme neočakávali. Medzi nimi napríklad bezplatné lístky, ktoré ostatným dopravcom znemožňujú usilovať sa o cestujúcich. S nulovými lístkami sa súťažiť nedá.“
Aké sú reálne ceny na linke medzi Košicami a Bratislavou?
„Ceny sa odvíjajú od rozsahu a kvality poskytovaných služieb a záujmu cestujúcich. Jednoznačne sa na to odpovedať nedá.“
Dá sa na tejto linke jazdiť pod 15 eur, tak ako je to dnes?
„Otázka je, s akými vlakovými súpravami a s akou kvalitou služieb. Ak chcete poskytovať a aj dlhodobo udržať dobrú kvalitu, hranica, ktorú spomínate, môže byť blízka realite. Vyhodnocovať však konkrétnejšie túto otázku bez poznania všetkých detailov obchodného prípadu by bolo nezodpovedné.“